• Fidelis ad urnam

Recept på din godaste tårta

Fyller snart år, igen, och får besök av familjen till helgen för lite firande.
    Tänkte bara tårta, men har ingen aning om vad jag ska baka eller vilka fyllningar jag vill ha.
    Vill göra en tårta som är lite roligare än gräddtårta med sylt mellan tårtbottnarna.

Ge mig tipps på goda, lite smålyxiga fyllningar.
    Vad har du på din tårta när du bakar?

• Svar på tråden Recept på din godaste tårta
  • nirakanna2

Inte allra godaste, men mycket uppskattad snabblösning till påskmiddagens tårta var Icas tårtbottnar med chokladsmak, ett lager Fresta citronfromage och ett lager Fresta chokladfromage med chokladbitar. Grädde och dekor uppepå. Gästerna gick stenhårt på att jag hade bakat själv

• Fidelis ad urnam
    nirakanna2 skrev 2011-04-24 14:59:34 följande:
    Inte allra godaste, men mycket uppskattad snabblösning till påskmiddagens tårta var Icas tårtbottnar med chokladsmak, ett lager Fresta citronfromage och ett lager Fresta chokladfromage med chokladbitar. Grädde och dekor uppepå. Gästerna gick stenhårt på att jag hade bakat själv
    Ah, lät förvisso gott men jag vill ha lite mer där jag gör all fyllning mer från grunden, bakar egna bottnar osv.
    Men tack för tipset Solig
  • alvaereva

Baka egna marängbottnar!

Däremellan fyller du med dulche de leche som du gör själv genom att koka kondenserad sötad mjölk och skivor av banan. Sen täcker du hela tårtan med grädde och dekorerar med dulche de leche och banan! Garanterat bland den godaste tårtan jag ätit!!

• bubbelmaja

Så skriver jag påsttårta, usch så illa det ser ut. Skulle ju stå påsktårta, så klart!

• Fidelis ad urnam
    Yamit skrev 2011-04-24 16:31:02 följande:
    Har inga tips men fraga i tarttraden: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html
    eller surfa runt i deras bloggar. Dar finns mycket gott att hitta .
    Jag tänkte inte så långt, har ju sett tråden förut Tack för tipset.
    alvaereva skrev 2011-04-24 16:33:30 följande:
    Baka egna marängbottnar!

Däremellan fyller du med dulche de leche som du gör själv genom att koka kondenserad sötad mjölk och skivor av banan. Sen täcker du hela tårtan med grädde och dekorerar med dulche de leche och banan! Garanterat bland den godaste tårtan jag ätit!!
    Det där lät faktiskt jättegott och då tycker jag inte ens om banan
    bubbelmaja skrev 2011-04-24 16:33:37 följande:
    Jag gjorde en påsttårta häromdagen. Kallade den påsktårta just pga av dekorationen. Med en annan dekoration blir det något annat :)

Den blev jättegod.
    Finns här:
    hanna.fornhem.se/ 
    Ska kika på länken.
  • nirakanna2

Jag såg att mitt svar inte stämde riktigt med din fråga, men blev förvånad att det var helt ok att fuska. Brukar nämligen baka egna bottnar etc, men den här gången hann jag verkligen inte och var ändå sugen på att "baka" egen tårta Hoppas du får tips om något riktigt smarrigt!
    Biblioteket kanske har någon tjusig tårtbok?

Svar på tråden Recept på din godaste tårta