• Uskus

Nån som fått stort barn trots ganska liten mage?

Jag borde få ett stort barn men tycker inte min mage är så stor. Jag vet att det bara är att vänta och snart får jag veta men är lite nyfiken...

• Svar på tråden Nån som fått stort barn trots ganska liten mage?
  • Pumpkin

Min mage var liten, men sonen vägde 4220 gram och var 54 centimeter lång när han föddes.

• Anna Panna 81

Jag hade också normal mage o min dotter vägde 4350 och var 54 lång. Barnmorskorna fick en shock när hon kom ut:)

• April Mamma

Min mage var väl inte liten men inte så stor heller..med tanke på att barnen vägde 4680 g / 56 lång samt 4845g /53 lång. Inte tvillingar alltså utan två graviditeter.

När jag väntade första barnet så uppskattade BM att barnet skulle väga 3500 g....stämde ju inte riktigt.
    Gick upp 12 kg med första o 7 kg med andra.

• Uskus

Kul att höra! Min dotter vägde 4500 och var 56 cm men tyckte nog att magen var större då. Gick upp 16 kilo och åt jämt. Nu har jag bara gått upp 10 kilo, äter normalt och tycker att magen är liten eller "normal" men inte stor.

April Mamma skrev 2011-04-24 17:05:38 följande:
    Min mage var väl inte liten men inte så stor heller..med tanke på att barnen vägde 4680 g / 56 lång samt 4845g /53 lång. Inte tvillingar alltså utan två graviditeter.

När jag väntade första barnet så uppskattade BM att barnet skulle väga 3500 g....stämde ju inte riktigt.
    Gick upp 12 kg med första o 7 kg med andra.
    Så kanske jag kan få en stor kille iaf:) min gyn uppskattade att han var 2-3 veckor större än snittet i v.31. Har ju inte gått upp nåt i vikt sen dess (v.39 nu) men du gick ju bara upp 7 kg andra gången och bebisen blev större.

Inte för att det är nån tävling men har fått snitt beviljat dels på att mitt bäcken är trångt och jag förra gången inte kunde föda ut 4,5 kilo så skulle en lillkille komma ut skulle jag kanske bli lite snopen...
Svar på tråden Nån som fått stort barn trots ganska liten mage?