nlm skrev 2011-04-25 08:54:02 följande:
Hej! Ska åka till Göteborg på torsdag och vara där i två dagar. Jag vill ju gärna få ut så mycket jag kan av dessa dagar så vad skulle ni rekommendera att jag gör? Vart shoppar man? Vart äter man? Osv...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-25 08:56
Kan tillägga att det är två vuxna som ska dit.
Oj det beror ju helt på vad ni är intresserade av. Gillar ni karuseller och kittlingar i magen så ta Liseberg helt klart. Gillar ni att titta på exotiska djur och växter så gå till Universeum (åtminstone jag får ut skitmycket av att gå i deras underbara regnskog och leta efter de lösgående djuren och särskilt deras små ulliga apor där det även finns två bebisapor)
Vill man ha sightseeing så finns det både sightseeingtåg som går runt i stan och det finns Paddanbåtarna. Det finns tonvis med olika muséer, det finns fästningar i närheten både i Gtb och runtom tex Kungälv (Bohus fästning) och Marstrand (Carlstens fästning) Marstrand rekommenderar jag varmt att åka till om det är vackert väder oavsett om man är intresserad av fästningar eller ej.
Shopping finns utspridd över hela stan. De vanligaste butikerna finns ju i Nordstan som ligger intill Centralstationen. Vill man ha lite mer pittoreskt tar man spårvagnen ut till Haga (hållplats Hagakyrkan eller Järntorget). Göteborgs cenbtrum kryllar ju dessutom av olika butiker och massor av olika matsställen. Gillar man thaimat så rekommenderar jag Sukho Thai på Lilla Kyrkogatan 2. Vill man ha vegetarisk mat (men tyvärr dålig service) så kan man gå till Andrum eller Solrosen. Det finns massor av olika caféer med uteserveringar...
Ja det beror helt enkelt på vad ni är intresserade av och tycker om att äta. Jag hoppas oavsett att ni får en riktigt trevlig vistelse i Göteborg med vackert väder.