Revbensfraktur x2?!
Fick en revbensfraktur orsakad av hosta för ca 2 veckor sen. Efter 6 dagar gick jag till vc och fick utskrivet citodon och diklofenak. Smärtan var absolut uthärdlig och jag jobbade under hela tiden (förskola). Sen i fredags har jag varit totalt utslagen, förmodligen eftersom jag visste att det var långledigt. Har sovit ca 17 h per DYGN sen dess och jag blir liksom aldrig pigg. Igår hostade jag till, absolut ingen hostattack, och då pangade det till i revbenet och jag visste inte var jag skulle ta vägen i smärtan! Det gjorde så fruktansvärt ont och jag kan varken stå, gå, sitta eller ligga utan att stöna till varje gång. Tog 1g citodon men smärtan blev inte särskilt mycket bättre, utan gjorde bara att jag mådde illa. Nu är frågan; vad är oddsen att man hostar sönder revbenen 2 ggr under 2 veckor?? Jag måste ju vara benskör eller nåt. Särskilt eftersom det inte var några kraftiga hostningar, utan helt vanliga. Nu ligger jag bara här och har ont och mår fortfarande illa trots att jag tog citodonen vid 21.30 igår. Det är ju ingen idé att gå till sjukan heller, eftersom de ändå inte kan göra något. Det jag är orolig för är att jag ska ha drabbats av benskörhet eller skelettcancer eller så. Behövde ventilera mig lite och hoppas på att få bolla detta med er :/. Kram