• pseudonym1

Någon som kan förklara pedagogiskt hur man ska träna bäckenbotten genom knipövning efter förlossning? Gärna tips på bra knipkulor oxå!

Vill träna det ordentligt den här gången då jag slarvade lite efter första graviditeten och kände av det lite vid träning...
    Läser lite hur man ska spänna men fattar inte riktigt...
    O någon som använt sig av kulor? Vilka är bra isf och vart inhandlas de?

• Svar på tråden Någon som kan förklara pedagogiskt hur man ska träna bäckenbotten genom knipövning efter förlossning? Gärna tips på bra knipkulor oxå!
  • La Lola

Enklaste sättet att hitta rätt muskler är att knipa av strålen när du kissar.
    Men det visste du kanske redan?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • skånegås

Har du fått barnet än? Man kan annars träna att hitta knipet under samlag, mannen brukar uppskatta det...
    Annars säger de att man ska knipa bakifrån ändtarmen och dra uppåt inåt och spänna hela vägen fram mot slida och urinöppning... Lättast om man ligger på rygg med uppdragna knän, eller står på alla fyra..
    Se även knip9 tråden..

• pseudonym1
    La Lola skrev 2011-04-25 12:16:39 följande:
    Enklaste sättet att hitta rätt muskler är att knipa av strålen när du kissar.
    Men det visste du kanske redan?
    Nä, det visste jag inte! Provar det nästa gång det är dags för toa då
  • pseudonym1
    skånegås skrev 2011-04-25 13:42:29 följande:
    Har du fått barnet än? Man kan annars träna att hitta knipet under samlag, mannen brukar uppskatta det...
    Annars säger de att man ska knipa bakifrån ändtarmen och dra uppåt inåt och spänna hela vägen fram mot slida och urinöppning... Lättast om man ligger på rygg med uppdragna knän, eller står på alla fyra..
    Se även knip9 tråden..
    Är ensamstående så det blir inget samlag här på väldigt länge misstänker jag
    Men jag förstår ändå hur du menar!
Svar på tråden Någon som kan förklara pedagogiskt hur man ska träna bäckenbotten genom knipövning efter förlossning? Gärna tips på bra knipkulor oxå!