• aaaa

    Fyll-i-bok för gästerna på bröllopet?

    Jag ska gifta mig till hösten och har börjat leta efter lite "roligare" gästböcker för festen. Gillar sådana där "fyll-i-böcker" så att det inte bara blir de klassiska "Lycka till i framtiden!" och inget mer från många av gästerna. Själv tycker jag också om att få fylla i sådana eftersom jag har så dålig fantasi...Glad

    Nu undrar jag om ni har tips på såna böcker? Bra? Dåliga? Bilder på hur de ser ut inuti? De får gärna ha ett "friskrivningsfält" också för de som eventuellt laddat med ett poem...

    Har hittat denna:
    webbshop.lillafjarilendesign.se/shop/fyll-i-bok/alla/till-brudparet-brollopet/-bok-gastbok-till-brollopet/

    Och denna som det dock inte går att se insidan på, Rynkar på näsan:
    www.prisjakt.nu/bok.php

    Tips, idéer och "köp inte den!!" mottages tacksamt! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Fyll-i-bok för gästerna på bröllopet?
  • Spexig

    På flera bröllop vi varit på har man istället lagt fram fina papperslappar/kort o roliga pennor o låtit folk skriva vad de vill under hela kvällen (naturligtvis helst små fina minnesgrejer om bröllopet) o sen lägga ner dem i en "brevlåda" (tex en fin låda med en utskuren skåra). Denna har sen toast mastern tagit hand om o bröllopsparet fick den på sin första bröllopsdag. Väldigt uppskattat o en fördel är att många kan skriva samtidigt o skriva flera olika saker. Själv får jag skrivkramp o prestationsångest med en fin bok framför mig, mycket enklare med en papperslapp som jag kan slänga om jag skriver fel.

  • aaaa

    Det är en fin idé definitivt, men jag är inställd på en fylla-i-bok. Just eftersom det känns mer avslappnat än en snygg gästbok med cremefärgat tjockt papper och att folk inte behöver komma på något helt eget att skriva -- om de inte vill alltså.

    Nån som använt sig av fyll-i-bok och har tips?

  • Bull mamman

    Jag hade Lilla fjärilen designs fyll i bok Gästbok till bröllopet när jag gifte mej förra sommaren är supernöjd med den! Lagom svår att fylla i för man får ganska mycket hjälp på traven, liten plats längst ner på varje sida om man vill dikta något själv. Det är plats för 70 gäster i den men jag hade inte riktigt så många så jag klistrade in vita blad på en del sidor och klistrade in kort från bröllopet i den oxå. Tittar i den jätte ofta ett fantastiskt minne!

    http://webbshop.lillafjarilendesign.se/shop/fyll-i-bok/alla/till-brudparet-brollopet/-bok-gastbok-till-brollopet/

  • aaaa

    Tack för tipset! Den ser ut att vara en av de bättre och inte alltför svår att fylla i...

    Hur är den kvalitetsmässigt? Tjocka papper? Bra pärmar?

  • Bull mamman

    Ja det är tjocka papper och plast på fram och baksida för att skydda den :)
    Sen är det en helt svensk gjord produkt och det är ju lite extra kul tycker jag!

Svar på tråden Fyll-i-bok för gästerna på bröllopet?