Måste pappan få reda på att jag söker om en avlastningsfamilj?
Tänker ev ansöka om en avlastningsfamilj. Pappan finns inte alls i vårt liv, inget umgänge och är bosatt långt bort. Måste soc berätta för honom att jag ansöker om en avlastningsfamilj?
Tänker ev ansöka om en avlastningsfamilj. Pappan finns inte alls i vårt liv, inget umgänge och är bosatt långt bort. Måste soc berätta för honom att jag ansöker om en avlastningsfamilj?
Har ni gemensam vårdnad?
Ja, om ni har gemensam vårdnad! Inte annars. Å andra sidan kommer soc säkert att i första hand fundera på var han finns i barnens liv för enligt lag skall ju båda föräldrarna hjälpas åt att ta ansvar för barnen, inte att främmande människor kopplas in - dessutom till en kostnad för kommunen!
Har ni gemensam vårdnad så måste båda VH gå med på det, precis som någon skrev här.
Om du och barnet är i behov av avlastnings familj och pappan inte finns till för sitt barn vad spelar det då för roll om han blir underättad om att du sökt avlastningsfamilj....
Om du känner att du behöver avlastning nu så sök det. Det kommer inte påverka dina möjligheter att få egen vårdnad. Skillnad om du sökt boendet på hundra procent men inte orkat hundra procent. Så sök du.