• längtan8402

    Signar Lidman spågubbe i Luleå , Lurendreji!!!!

    ringde till den omtalade mannen i luleå signar lidman nyss för jag har tappat min bilnyckel i helgen.... vänt upp och ner på hela mitt hus och letat överallt. Så sökte jag på nätet och massor skrev att denna gubben hade haft rätt i saker han sagt. ja ja, jag ringde honom. Han lät som en 90 årig pundargubbe, han bara yrade och blarrade på om en granoch en ek i skogen som var 200 år gamla, bla bla bla... han sa att jag bodde i karlstad, vilket jag inte gör, tyo 50 mil därifrån, han sa att jag är 38 år, jag är 27, han sa att min sambo är 34 , det är han på långa vägar INTE ! han frågade en massa följdfrågor bara om allt och han hade fel i ALLT HAN SA.


    fan vad jag känner mig lurad , ring inte denna gubbe. och han ska va Saidas släkting??


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-25 15:23
    glömde säga att han även sa att min nyckel ska ligga på toaletten eller i hallen, det gör den med all säkerhet inte.
  • Svar på tråden Signar Lidman spågubbe i Luleå , Lurendreji!!!!
  • Livisu

    ja men att han kallar sig spågubbe/siare/synsk vittnar ju direkt om att det är lurendrejeri... skyll dig själv... men kul att testa =)

  • Blygdläppen

    Hahahaha men herregud, det är väl klart som fan han luras. Men om folk är så dumma att de tror på sånt skit så får de faktiskt skylla sig själva.

  • micksaan

    Måste få säga att han har blivit gammal och virrig, han var bättre förr enligt en bekant sm haft kontakt med honom vid flera tillfällen.

  • Utkastad1

    Bara tanken att ringa en spågubbe när man tappat bort något ... hmm.

  • längtan8402

    tro vad man vill om det. Signar litar jag inte på efter det flummiga samtalet då allt han sa var FEL FEL FEL , det var skrattretande och han tog min adress, bad mig skicka hundra kronor till honom efter samtalet var slut.
    varför ska jag betala det för när inget han sa hjälpte mig och allt var fel ? det var för mig sa´mtalet kostade pengar dessutom. fuck heller att jag skickar 100 spänn till honom det är han inte värd för det.

    däremot ! saida som inte lever längre, den kända tanten som var synsk och kunde hittade saker man tappat bort, min mamma skrev två brev till henne, vid två olika tillfällen, om borttappade saker. Båda gångerna kunde hon direkt säga var de låg. Och det var inga förutsägbara ställen dessa saker hittades. Mamma tittade där hon skrev att saken skulle ligga, och det gjorde den. Andra gången med.

    Hon var ju till stor hjälp för många. så visst tror jag på att vissa har den förmågan.

  • Liljeblomman

    Jag tror också att vissa personer är lite synska. Har själv varit med om saker som inte går att förklara på naturligt sätt.

    Men den där mannen, han verkar ju bara vimsig. Han har säkert glömt att du ringt redan. Det verkar ju jättemärkligt att han först berättar vad han ser och sen ber dig skicka 100 kr i ett kuvert... Han låter nästan dement. Flört

  • Selfish Geene
    Liljeblomman skrev 2011-05-04 09:41:09 följande:
     Har själv varit med om saker som inte går att förklara på naturligt sätt.
    Varje oförklarligt mysterium mänskligheten hittills har hittat svaret på (det börjar vara en del vid det här laget) har visat sig bero på naturliga orsaker.....

    (dessutom har varje spåtant/trollkarl/medium etc etc som någonsin låtit sig testas på ett vetenskapligt godtagbart sätt alltid misslyckats med vad de påstår sig kunna) 
  • längtan8402
    Liljeblomman skrev 2011-05-04 09:41:09 följande:
    Jag tror också att vissa personer är lite synska. Har själv varit med om saker som inte går att förklara på naturligt sätt.

    Men den där mannen, han verkar ju bara vimsig. Han har säkert glömt att du ringt redan. Det verkar ju jättemärkligt att han först berättar vad han ser och sen ber dig skicka 100 kr i ett kuvert... Han låter nästan dement. Flört
    Hahaha, ja eller hur. Min sambo satt med örat och lyssnade bredvid mig när han vimsade om allt möjligt, en gran en tall djupt in i skogen som är 207 år gamla var, bla bla bla.. jaha vad har det med mig att göra tänkte jag , höll på att börja as garva under hela samtalet RIKTIGT jobbigt var det .
    han hade fel om allt han sa om min ålder, var jag bor, hur gammal min sambo är, vad jag sysslar med osv.. så HUR skulle han då kunna vara synsk och veta var min nyckel ligger, hell no HAHA.
    Han sa redan innan samtalet började "hej, signar lidman, innan vi börjar prata med varandra, så vill jag ge dig min adress, så ska du skicka 100 kronor i ett kuvert till mig, det är vad jag tar för att hjälpa dig nu"

    yeah right. hjälp med vad
  • My Girls

    Vi provade ringa honom ifjol och mycket stämde faktiskt  
    Dock har vi fortfarande borta katten som vi ringde om men iaf.
    Vi får väl se. Han trodde vi skulle få barn om ett par år igen och då en pojke.
     


    Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
  • Hugful80
    My Girls skrev 2011-11-05 15:40:05 följande:
    Vi provade ringa honom ifjol och mycket stämde faktiskt  
    Dock har vi fortfarande borta katten som vi ringde om men iaf.
    Vi får väl se. Han trodde vi skulle få barn om ett par år igen och då en pojke.
    Det bevisar ju faktiskt ingenting. Vem som helst kan sitta och gissa och slänga ur sig 20 påståenden och pricka rätt på ett par stycken. Du säger ju själv att allt inte stämde, varför gjorde det inte det?

    Sen undrar jag om man måste ringa och boka tid hos sådana här bluffmakare? De borde ju "se" att man är på väg att ringa och boka tid. Skicka fakturan en vecka innan liksom... 
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden Signar Lidman spågubbe i Luleå , Lurendreji!!!!