Hej
Jag kan säga att jag kände det samma som dig när min kille var nyfödd. Jag hatade att amma. ville jättegärna tycka om det men....nej det gjorde jag inte.
Jag hade för lite mjölk, det gjorde fruktansvärt ont när han skulle suga tag, satt 45-60 min per bröst per gång.
Allting kändes skit, ursäkta uttrycket.
Var livrädd för att få mjölkstockning. Hade det nämligen med dottern innan.
Pratade med min bvc sköterska och hon stöttade mig bra.
Självklart skulle man inte sitta så länge med barnet vid bröstet (jag visste inte bättre, trodde att han skulle bli mätt då)
Fick förklarat att brösten är som en toalett (spolar man så kommer det nytt när man spolar nästa gång.)
Med det ville hon säga att om barnet är hungrigt/ledsen/Kinkig, ge bröstet. Om det så är 7 min sedan du gav barnet bröstet senast så ge mer. Fri amning.
till sist kom mjölken igång och då var lilleman nästan 3 månader. Därefter kändes det kanon. Då var det mysigt. Även om jag ammade honom flera gånger per natt så gillade jag det.
Nu vet jag inte vad det är som du inte tycker om gällande amningen. vill du berätta?
Jag skulle gärna velat fortsätta amma (han är 6 mån) men jag skall hoppa in jobba nu.
Det producerar mindre och mindre mjölk ju längre tid det går mellan amningstillfällena.
Det skedde naturligt för min det då vi började med smakportioner och så vid 4,5 mån. Nu "klarar" han sig utan min mjölk. Jag aammar honom vid 09 och sedan 21. Det finns nästan inget kvar. Men det är mysigt att lägga till honom när han är ledsen eller bara ligga och mysa.
Hälsningar B