Pengar från försäkring! Hur mycket har du fått?
Vore intressant att veta vad andra fått från olika försäkringar (för vuxna) efter skador av olika slag? Överklagade du? Vilket försäkringsbolag?
Vore intressant att veta vad andra fått från olika försäkringar (för vuxna) efter skador av olika slag? Överklagade du? Vilket försäkringsbolag?
Jag fick 5000 för en stukad fot för två år sedan. Svår stukning med sjukhusbesök och kryckor som följd och sen två veckors sjukskrivning. Är mycket nöjd med mitt Folksam.
Sen har jag fått ganska mycket från en arbetsskada. Både för sveda o värk o för att jag var sjukskriven länge. Men det är nästan 8 år sedan nu så jag kommer inte ihåg summan.
Blodpropp i benet med bestående men och livstids medicinering. Knappt 100.000 från vardera läkemedelsförsäkringen (åt p-piller) och från min egen försäkring i Skandia. Överklagade första beslutet på bägge ställen och det gav utdelning (mer än dubbelt mot deras första bud )
Bröt lårbenet som tonåring och de misslyckades vid operationen så ärret blev väldigt stort och fult. Fick 30 000 kr.
Har känselbortfall i munnen efter att en tandläkare kommit åt en nerv när de drog ut visdomstanden. Fick 25 000 kr.
FIck 23,000kr av folksam och 17,000kr fårn IF för att jag hade slitit av korsbandet. 3% handikap sa det.
Just och så fick jag 10,000kr senare efter operation och skönhetsfelet ärret... som blev efter operationen...
Och nu fick jag brev idag att jag får 86.560kr i ersättning för min ADHD. Och de kommer även betala mina läkarkostader och medicin i framtiden!
Maken fick en nackskada (fraktur på atlasbågen, C1-kotan) + kunde ha blivit förlamad eller död pga felbehandling. Försäkringsbolaget, Folksam, betalade ut ca 450 000 (ekonomisk invalitet) och från patientnämnden ca 150 000 kr för felbehandlingen. Läkaren fick en varning.