lämna hunden ensam på dagen
Jag har under ganska lång tid funderat på att köpa hund, men det som gör att jag tvekar är att jag faktiskt måste jobba heltid, dvs ca 7-7,5 timme/dag. I dags läget har jag fixat en dagmatte som kan hjälpa till att gå och den kan tom få vara där på dagarna. Men jag känner ju att jag inte kan förlita mig helt på henne heller, vad som helst skulle ju kunna hända så att hunden inte kan vara där längre.
Har funderat på hunddagis men i dagsläget är det för dyrt.
Men nu är det så att jag har fått nytt jobb som ligger endast 5 min från hemmet med bil.
Jag har oxå en son i 10 års-ålder som kommer att gå hem efter skolan. Nu räknar jag inte med honom som rastare, men däremot som sällskap. Om han är hemma så räknas det väl inte som att hunden är ensam hemma??
Är det fel mot hunden om jag rastar den innan jobbet och sen på min rast ( max 20 min) och sen först när jag kommer hem allt mellan 16-17, om hunden har sällskap från 14.00 av sonen?
Jag vill ju så gärna skaffa hund, gå kurser osv... men är så rädd att jag tvingas lämna den ensam längre än den mår bra av.