• Trollbamse

vilken smärtlindring använde du under förlossing?

vilken smärtlindring använde du under förlossing?
    Vilken va bäst?
    Vilken hjälpe mest?
    Rekomenderas eller ej?
    Skriv gärna några rader om er upplevelse

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken smärtlindring använde du under förlossing?
  • Meus Veritas

Lustgas var toppen.
    Eda toppen det med
    Sterila kvaddlar djävulskt ont!! Hjälpte inget!!

• mamma till tre busungar

Lustgas. Samt varma handdukar. Och så var jag uppe och rörde på mig mycket och andades, andades, andades....

• PVeraB

jag provade lustgasen och det kändes som om jag fick en snefylla. Tvi vale
    Så det blev till slut bara akupunktur. Vet inte hur ont det gjort annars men var nöjd med min första förlossning.

Den andra slutade i larmsnitt och då blir man ju sövd så den räknas väl inte in i den här omröstningen :)

• mamma till tre busungar

Lustgasen var fullt tillräcklig förlossning ett och tre men andra förlosningen hade jag vedervärdiga smärtor och hade behövt mer smärtlindring.

• Lillatroll

Lustgas funkade inte på mig under första förlossningen. Hade för ont och fick inte till det. Hade lite mer hjälp av det under andra förlossningen. Tyckte inte det tog bort smärtan men det kändes bra att bli lite hög

Tensen hade jag första förlossningen och den funkade bra i början.

Men allra, allra bäst var epiduralen. Jag fick den för sent under första förlossningen men precis rätt under andra. Underbara epiduralen. Jag kände värkarna krama mig men ingen smärta.  

• tahira

Jag ville ha kvaddlar, men det fanns inte riktigt tid har jag för mig. Fick lustgad och epidural, hade ändå så fruktansvärt ont att jag än idag känner att det är den värsta smärtan man kan vara med om (min son är fem).

Svar på tråden vilken smärtlindring använde du under förlossing?