• Anonym (undrar)

Hur snabbt kan man bli kär?

Jag undrar lite över hur snabbt man kan bli kär i någon? Finns det kärlek vid första ögonkastet, är det någon som har upplevt detta? Kan det bli långvarit eller försvinner känslan lika snabbt som den uppstod?

Jag befinner mig i en situation där jag inte vill träffa någon och bli kär just nu, men jag tror han är kär i mig och jag tror jag håller på att bli kär i honom. Vi har knappt träffats och ingen av oss är på jakt efter något seriöst egentligen.

Jag vet inte vad jag ska göra, om jag vågar låta det hända, jag vet inte ens om jag kan stå emot? Jag har aldrig blivit kär speciellt fort förrut, jag har varit kär såklart men det har mer växt fram liksom.

Någon som har något klokt att säga?

• Svar på tråden Hur snabbt kan man bli kär?
  • Dennis76

Hej, jag blev tok kär i min sambo vid första ögonkast. Va totalt helt såld o det är jag fortfarande. Vi fa en liten pojke om 5 veckor.
    Hon är absolut den rätta för mig o älskar henne mer för varje dag som går.

• Anonym (undrar)
    Dennis76 skrev 2011-04-25 20:33:35 följande:
    Hej, jag blev tok kär i min sambo vid första ögonkast. Va totalt helt såld o det är jag fortfarande. Vi fa en liten pojke om 5 veckor.
    Hon är absolut den rätta för mig o älskar henne mer för varje dag som går.
    Härligt att höra, kul med en liten :) Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Mona b

Javiiiiiissssssst ´finns det ngt som heter kärlek vid första ögonkastet ;) Träffade en kille vars bror gick i min systers parallelklass (första gången jag träffade honom) Och jag föll kan jag säga dei! vilket han också gjorde. Fastän det var första gången vi sågs och pratat några minuter .. Haha. Snart fyra år tillsammans sedan den dagen, idag är vi gifta :)

• Magnetica

Här är en till som blev kär vid första ögonkastet. Får fortfarande fjärilar i magen varje gång han kommer hem (nästan varje gång i alla fall). Elva år har vi varit tillsammans i maj.

• frwi

visst kan man bli kär direkt det blevjag och min sambo även om alla sa att det gick för fort ;) nu har vi bott ihop i tre år och väntar vårat andra barn samt  planerar bröllop

• Flicka88

Jag träffade min sambo för första gången i april 2006, och dagen efter var vi tillsammans. Nu 5 år senare har vi två barn och är lika kära som vi var då :)

~Zackarias 090814~ ~Alexander 100725~ Blendshes.blogg.se
  • Anonym (undrar)

Vilka fina historier :)

Det känns så konstigt för mig, jag har precis blivit singel och hade tänkt vara det ett tag... Sen träffar jag den här mannen genom tillfälligheter och det känns så bra :) Men jag är livrädd för att ge mig hän, rädd att såra både honom och mig själv. Ingen av oss är på jakt efter kärlek nu.

Svar på tråden Hur snabbt kan man bli kär?