• NovaTindra

Gardintips! 4 fönster + altandörr..??

Vi håller på att renovera ett radhus och sitter nu å funderar över hur jag ska sätta upp gardiner i vardagsrummet! Problemet är att det sitter 4 fönster bredvid varandra + en altandörr i glas!
    Ville egentligen haft panelgardiner men det kanske ser dumt ut att ha det i varje ände när det blir så långt ifrån varandra...
    Funderade oxå på att dela in fönstret 2 + 3.. Någon som har något tips på gardinuppsättning...

• Svar på tråden Gardintips! 4 fönster + altandörr..??
  • turia

kan du inte ta kort?

Måste du ha gardiner? Du kanske har snygga fönster?
    satsa på växter el annat i fönstrena?

• NovaTindra

Nee har inte kort ännu! Ska ta när allt e färdigt i huset Ok.. inga gardiner alltså.. hehe.. det tyckte min mamma oxå... men ser det inte dumt ut utan?

• TessH

Vi har nog likadant radhus som ni.... Har oxå 4 fönster + altandörr. =) Jag har breda panelgardiner (enfärgade, 70 cm) på varje sida, dessutom ett par smalare i mönstrat tyg utanför (ca 50cm). En dubbelpanel alltså, där det enfärgade tyget kommer ut bakom/på sidorna liksom. Och ganska höga krukväxter. Ser luftigt och ljust ut. Alternativt kan jag tänka mig att ha en smal kappgardin som inte tar bort utsikten. Ett så långt fönster kan nog uppfattas som ännu mer långt och lågt om man har en bred kappa längs med hela. Satsa isf på en väldigt smal. Annars är det snyggare med panellängder på varje sida tror jag.

• NovaTindra

Ok Så tänkte vi faktiskt göra nu.. Hihi panelgardiner alltså..! Det blir nog bra!

Svar på tråden Gardintips! 4 fönster + altandörr..??