• Kimona

Tips på billig diet/måltidsersättning?

Jag funderar på att testa att gå ner i vikt genom att äta måltidsersättning eller diet, men tycker att alla färdiga (nutrilett odyl) är så dyra... och verkar inte alls mättande...

Så nu vill jag ha tips på sånt som funkar till rimliga priser :)

• Svar på tråden Tips på billig diet/måltidsersättning?
  • sara den fina

Ät vettigt istället är mitt råd. Gröt frukost, nån frukt/grönsak till mellis på fm och e9l tallriksmodellen till lunch morot till em mellis enklare till kväll och ev hård macka till kvällsfika. Rör på dig köp gärna stegmätare och kolla dig själv, det är vad jag kommer på just nu

• Kimona
    sara den fina skrev 2011-04-25 23:00:12 följande:
    Ät vettigt istället är mitt råd. Gröt frukost, nån frukt/grönsak till mellis på fm och e9l tallriksmodellen till lunch morot till em mellis enklare till kväll och ev hård macka till kvällsfika. Rör på dig köp gärna stegmätare och kolla dig själv, det är vad jag kommer på just nu
    Problemet är att jag blir spyfärdig av bara tanken på gröt, grönsaker och frukt kan jag gärna äta, men den enda motion jag kan genomföra är promenader/lätt jogging p.g.a ledproblem som gör att jag sträcker mig (trots uppvärmning), trampar fel o.s.v.
  • sara den fina

Ja men du ska inte tänka på gröt! Grunden för dagen lägger du vid frukosten, en dålig sammansatt frulle gör att du småäter under dagen senare. Promenader är bra gå i rask takt, cykla kanske du kan det är bra och simma.

• Kimona
    sara den fina skrev 2011-04-26 05:36:52 följande:
    Ja men du ska inte tänka på gröt! Grunden för dagen lägger du vid frukosten, en dålig sammansatt frulle gör att du småäter under dagen senare. Promenader är bra gå i rask takt, cykla kanske du kan det är bra och simma.
    Har inte ätit frukost sen jag gick i grundskolan. Äter bara middag då jag inte är hungrig förräns vid 17-18 tiden.
    Har ingen cykel och har inte råd att gå och simma.
    Det är därför jag vill testa en diet
  • MammaTillDomFinaste
    Kimona skrev 2011-04-26 17:35:07 följande:
    Har inte ätit frukost sen jag gick i grundskolan. Äter bara middag då jag inte är hungrig förräns vid 17-18 tiden.
    Har ingen cykel och har inte råd att gå och simma.
    Det är därför jag vill testa en diet
    ja men de absolut första du ska göra är att lära dej äta på riktiga tider, vilken slags diet du än kommer testa är dömd att misslyckas om du kommer gå tillbaka att bara äta middag efteråt. då spelar de ingen roll hur billig den är, de är pengar i toaletten då allt komemr vara förgäves.

Promenader är gratis och du sa att du kunde gå. Ät normala tider å nyttigt och promenera varje dag ska du få se reslutat!! 
  • nykropp

Nu är ju inte promenaden nödvändig. Man styr viktnedgången med kosten. Så du kan gå ner i vikt genom att ligga hemma på soffan bara. Allt beroende på vad du äter. Men du bör som Jessica säger lära dig äta i alla fall 3 ggr per dag. Att du inte är hungrig förren 17 låter rätt otroligt. Det måste betyda att du småäter under hela förmiddagen då gissar jag?

Ät en ordentlig frukost istället. Tex kvarg och kokta ägg. Kalorisnålt och enormt mättande.
    nykropp.se/2011/04/06/kvargfrukost-med-keso-och-kokt-agg-kal500-prot63g-kolh14g-fett20g/

• Kimona
    nykropp skrev 2011-04-29 15:08:37 följande:
    Nu är ju inte promenaden nödvändig. Man styr viktnedgången med kosten. Så du kan gå ner i vikt genom att ligga hemma på soffan bara. Allt beroende på vad du äter. Men du bör som Jessica säger lära dig äta i alla fall 3 ggr per dag. Att du inte är hungrig förren 17 låter rätt otroligt. Det måste betyda att du småäter under hela förmiddagen då gissar jag?

Ät en ordentlig frukost istället. Tex kvarg och kokta ägg. Kalorisnålt och enormt mättande.
    nykropp.se/2011/04/06/kvargfrukost-med-keso-o.../
    Nej jag småäter inte. Jag tar en kopp kaffe när jag går upp och sen lagar jag middag runt 17.00. Ibland blir det en liten fika senare på kvällen.
    Jag har försökt äta frukost, men blir spyfärdig efter första tuggan
  • castillo
    Kimona skrev 2011-04-25 22:31:17 följande:
    Jag funderar på att testa att gå ner i vikt genom att äta måltidsersättning eller diet, men tycker att alla färdiga (nutrilett odyl) är så dyra... och verkar inte alls mättande...

Så nu vill jag ha tips på sånt som funkar till rimliga priser :)
    barn mat. eller färdigköpt grönsakssoppa det finns 20 kalorier per 100 gram. hela är ca 500 g så det blir inte mycket kalorier för en hel måltid som man faktist blir mätt på .
  • castillo
    sara den fina skrev 2011-04-25 23:00:12 följande:
    många kommer med dom här tipsen du gör. men för många är det svårt att hålla och faller för frästelsen. så för många behövs en kikstart då man ser resultat så man peppar sig sj. och visa kan behöva rasa 5 kg för att orka motionera . det är inte lätt för många som har stora övervikter.
  • Kimona
    castillo skrev 2011-05-07 08:41:09 följande:
    barn mat. eller färdigköpt grönsakssoppa det finns 20 kalorier per 100 gram. hela är ca 500 g så det blir inte mycket kalorier för en hel måltid som man faktist blir mätt på .
    Vad är det för någon soppa? På burk eller pulver? :)
Svar på tråden Tips på billig diet/måltidsersättning?