• Kevinius

Gravid i v 31_Starkt illamåeende,yrsel,sug efter griffelkrita,orkeslös,huvudvärk!

Snälla ni därute hjälp mig,jag får inte tag på mvc heller:(
    Jag är gravid med mitt tredje barn och mår fruktansvärt fysiskt dåligt,det har kommit smygande men nu i påsk har jag varit helt utslagen,jag går och mår konstant illa,känns som vinterkräksjukan utan kräkningar,kan sova 4 timmar mitt på dan och vara lika trött när jag vaknar,yrsel,huvudvärk till och från,orkar ingenting,bara å gå upp för en trappa får mig helt utslagen,ständigt anfådd,och ett extremt sug efter griffelkrita:(Med andra ord,jag mår röv:(:(Jag är föräldrarledig till min 1.5 åring så tack och lov så har jag inget jobb som jag måste gå till men jag klarar knappt av att sköta lillan:(Jag biter ihop och försöker men mår så jäkla dåligt hela tiden:(Funderar i värsta fall på att be min bm sjukskriva mig,men vad händer då?Får min sambo vara hemma då?Måste han ta av sina pappadagar då?I så fall kommer dom ju inte räcka:(:(jag har aldrig varit sjukskriven tidigare så jag kan inte reglerna,jo förresten när jag fick en kraftig inflammation i handen för att jag hade burit och belastat handen för kraftigt,då fick min sambo vara hemma men då fanns det nåt som hette tillfälliga pappadagar.Snälla hjälp,kommer det här gå över?Jag får ju för 17 inte tag på mvc heller:(Har ringt som en galning:(tacksam för svar:)Kram

• Svar på tråden Gravid i v 31_Starkt illamåeende,yrsel,sug efter griffelkrita,orkeslös,huvudvärk!
  • Broadway

När jag blev sjukskriven förra graviditeten då jag var föräldraledig fick mannen vara föräldraledig istället. Han fick lov att använda pappadagar då.

Svar på tråden Gravid i v 31_Starkt illamåeende,yrsel,sug efter griffelkrita,orkeslös,huvudvärk!