• dilsan

Flyttfirma i Stockholm?

Hej

Jag ska flytta från en tvåa i innerstan till en trea om en månad. Vi packar allt själva men vill ha hjälp att bära och köra grejerna. Det finns alldeles för många flyttfirmor att välja på... Är det någon som har ett tips på en bra flyttfirma? Eller ett råd om vilken flyttfirma man ska undvika... tack!

• Svar på tråden Flyttfirma i Stockholm?
  • Trix85

Hej!

Jag har precis rotat runt bland alla flyttfirmor själv och tyckte också det var jättesvårt att veta vilken man skulle välja. Jag började först ringa runt till en del stora firmor och höra efter, men sedan gjorde jag en förfrågan på en offertsida och fick då svar från ca 6-7 olika firmor som låg i närområdet där jag skulle flytta. Det tyckte jag var jättebra, för då fick man tydliga offerter man kunde jämföra. Jag valde till slut en firma som gav ett snabbt och konkret svar, låg nära till hands och som var trevliga.

Flytten går på söndag, så kan tyvärr inte säga om det blev bra eller inte, men jag hoppas det :)

Lycka till i letandet!

• dilsan

Tack, jag hittade flyttoffertsidan, smidigt! Lycka till med flytten nu i helgen!

• dilsan

Om någon läser det här så kan jag varmt rekommendera A.B. Flytt Stockholm, enormt proffsiga och prisvärda!

• haberg

Har anlitat arbetspartner 2ggr, bra pris och allt har funkat bra!

• Ribbedibb

Självkart min mans flyttfirma. A-M flytt och pianotransport.man går in på deras hemsida och du får en offert. Självklart proffsiga och "alla talar svenska " ( Obs skämt).

• Sven74

Någon som har några "färska" flyttfirmor att rekommendera? 

Läst runt lite och hittade denna sidan: flyttfirmor som skriver om att de flesta - men inte alla - flyttfirmor har försäkring. Hur vet man att dom verkligen har det, dom kan ju alltid säg att - visst det har vi. Sen visar det sig att dom kanske inte har det. Kan man kolla upp det någon stans? 

• haberg

De gånger jag anlitat flyttfirma vitt så har jag skrivit på ett kontrakt och har de skrivit under på att de har försäkring så.... Fast det har inte behövt utnyttjas nåt sånt för oss.

Svar på tråden Flyttfirma i Stockholm?