down under skrev 2011-07-10 17:46:53 följande:
Min dotter är oxå allergisk mot komjölk.
Hon kunde inte bajsa alls med den vanliga ersättningen så fick hjälpa henne varje dag.
Fick sen oxå en massa utslag som sen blev som typ eksem över hela kroppen och började sen fjälla bort all hud..
hon såg jätte läskig ut i ansiktet typ som om hon hade 3e gradens brännskador.
Jätteont imagen, sov nästan ingenting och bara skrek.
Vi fick först en burk nutramigen på barnmottagningen och hon kunde bajsa själv efter 2 dagar och fortsatte att bajsa själv varje dag.
Men den smakar och luktar så illa! Och eftersom hon spyr hela tiden så stank ju även hon, jag och allt hon spydde ner skitäckligt så vi bytte till Althera istället.
Men efter nån dag fick hon svårt att bajsa igen och jag var tvungen att hjälpa henne igen.
Efter nån vecka så klarade hon iaf av att bajsa varannan dag själv och har nu fortsatt med det nån vecka men jag har alltid sån ångest att det inte ska komma nåt bajs på dag två.
Hoppas hon kan fortsätta bajsa själv nu bara.
Annars så blev hon iaf mycket bättre på Altheran, utslagen försvann helt på lite mer än en vecka. och nu har hon blivit en helt ny bebis. Nöjd och glad och sover bra fast bara på magen!
Det enda neg e som sagt spyorna och att hon inte kan bajsa varje dag.
Hade hoppats på att bajslukten och färgen/konsistensen skulle bli bättre med tiden men det verkar som att det är normalt med Altheran?
Hur länge har din son ätit den?
Min dotter har haft den nu i 3 veckor.
Sonen har oxå komjölksallergi men han fick profylac..
Han har ätit den från tredje maj.. så i över 2 månader och nej bajset är precis likadant. Grannens dotter äter oxå althera och bajset blev mer normalt när hennes dotter började äta mer mat.
Vet du att barn kan vara allergiska mot althera oxå? Det innehåller vassle och laktos.. (men framställd så att mjölkallergiska bebisar ska tåla den) och Nutran innehåller Kasein så vissa barn tål ändå inte althera.. Om hon mådde bättre av Nutran skulle jag ha den istället.