• KBTterapi

VARNING för KBT-terapeut Kungsgatan i Stockholm

Hej,

jag vill bara varna för en mottagning som har ramavtal i Stockholm stad och utger sig för att ha utbildning som de ej har.

Den mannen i 60 årsåldern som jag gick till när jag mådde mycket och var sjukskriven för depression sa väldigt mycket konstiga/opassande/snuskiga saker.

Jag har berättat om detta för min psykoterapeut på sjukhuset som jag nu går till.
    Det var de sjukaste hon hört sa hon när jag berättade om de saker han sagt.
    Hon ringde även anonymt och frågade om deras utbildning och de saknade någon som helt kbt-utbildning och blev obekväma.
    Jag har även polisanmält denna man.
    Man är alltid i beroendeposition när man är så sårbar och det ska man aldrig uttnyttja om man är seriös.

Att säga: Jag tycker att du är snygg och skulle stöta på dig om jag träffade dig på krogen till någon som är hälften sin egen ålder, "lyckligt" gift och SIN PATIENT är oacceptabelt. Som förväntas att betala 700 sek i timmen för det dessutom.

Att sen sedan fråga om jag skulle skratta om :

-Jag drar fram snorren och gör helikoptern nu?

Känns inte som ett lämpligt sätt att sätta diagnos på hur jag mår.
    (Samt ca 5 saker till som rör sex och utseende)

Kognitiv parterapi och enskild terapi. Terapi som behandlar beteenden som är hindrande och belastar er vardag.Hjälper till och coachar vid drog och missbruksproblem och även sexmissbruk.????

SAMTALSTERAPI  tillsammans med  MOTIVERANDE SAMTAL   underlättar den personliga förståelsen av förändringsprocessen. Att själv förstå hur jag kan skaffa mig bättre balans mellan känslor och beteende.???

Inte så motiverande för mig i alla fall.

Jag vill bara varna så ingen som är trasigare än mig går dit, för det känns som man inte vet vad som kan hända. Hel blir man inte av honom.

• Svar på tråden VARNING för KBT-terapeut Kungsgatan i Stockholm
  • hedmanpazio

wtf... som om inte psykoterapi har fått genomgå nog med kritik redan. Dessa personer sprider ju knappast positiva signaler kring terapeutiskt behandling.

• Anonym

Polisutredning är nedlagd då det är ord mot ord.
    Det förstår jag självklart.
    Jag vill bara att det ska finnas något på honom om det kommer fler anmälningar.

Tänk på att kolla att den du går till är leg. psykoteapeut.
    Att de har ramavtal med Stockholmstad lurade mig : (

Detta aktiebolag (AB) har ej gjort mig Hel.

• Pumlan85

Hej,

Gick i ett samtal tillsammans med min sambo på en mottagning på Kungsgatan hos en man 60+

Enligt min sambo (som är skeptiskt till att terapi ska hjälpa oss) så frågade mannen vid ett tillfälle om vi brukar knulla. Helt stört, men jag missade att han sa det och det har varit lite ord mot ord, mellan mig och sambon! Kanske har jag fel? Vill gärna veta om det var samma man... Helt klart sabbade det för oss och min sambo ville inte gå mer i terapi efter det...

Svar på tråden VARNING för KBT-terapeut Kungsgatan i Stockholm