• Smultron ett

Kan man gå ner i vikt bara genom att sluta äta godis och annat sött?

Ja... Kan man?
    Eller är det hårdbantning som gäller?

Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • Svar på tråden Kan man gå ner i vikt bara genom att sluta äta godis och annat sött?
  • AnnelieE

Så länge du gör av med fler kalorier än du stoppar i dig går du ner i vikt.

Du kan äta massor med godis, men måste då röra dig mer.
    Eller så äter du mer kalorifattigt och behöver inte röra dig lika mycket. 

• Birgitta2

En storkonsument av coca cola kan gå ner i vikt ENBART genom att sluta dricka coca. Så visst kan man gå ner i vikt då. Men ersätter du godis, läsk med andra kaloririka saker, så går du INTE ned i vikt.

Det handlar om att göra av mer kalorier än man tar in. Hårdbantning innebär för det mesta att man går upp mer i vikt än innan när man väl börjar leva normalt igen.

• Comolla

Om din kropp är van att få i sig massa godis och annat sött så ja.
    Till en början iaf, sen kommer kroppen behöva mer förändringar, tex mer motion.

Som AnnelieE säger, gäller att göra av med mer kcal än du stoppar i dig. Synd bara att det inte är så lätt i praktiken :D

• Smultron ett

Har börjat äta små portioner men varierat.
    Inget socker (förutom idag när det är födelsedag i familjen)

Men känner att jag blir så trött av att inte äta ordentligt.
    Men... Känner ju att jag behöver dra ner på intaget om jag ska komma tillbaka till min ursprungsvikt.

Så tänkte om man bara undviker sötsakerna och så och äter som vanligt, kanske man går ner i vikt ändå?
    eller så kanske man bara stannar på nuvarande vikt.

• helene306

Kan kan man nog. Det skadar ju inte att testa. Om inget annat gör du din kropp en rejäl tjänts.

Själv får jag ett sug av kolhydrater så jag skippar pasta, potatis, ris, bröd och annat (jag äter lchf). Då försvann mitt sug efter godis och annat skräp. De gånger jag äter godis eller mycket kolhydrater kommer suget med en gång och jag går upp i vikt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Dovey

Jag går ner direkt när jag skippar sötsakerna. Är dock helt jävla beroende så min vikt pendlar upp och ner, veckovis och dagvis allt eftersom jag pallar hålla igen eller inte. Sen igår försöker jag kontrollera mig ngt i alla fall....

• little mommy

jepp jag förlorade 18 kg på att bara ta bort allt socker dvs godis, cola, glass, fikabröd, ljust bröd, saft, ja allt som var socker i:P lätt värt det

• Smultron ett

Jag har inga problem med att sluta med socker.

Men utesluta så mycket av kosten funkar inte för mig.. lchf?
    Gjorde det ett tag då jag trodde jag var allergisk, och då får jag JÄTTEproblem med maten.

• Smultron ett
    little mommy skrev 2011-04-26 12:45:28 följande:
    jepp jag förlorade 18 kg på att bara ta bort allt socker dvs godis, cola, glass, fikabröd, ljust bröd, saft, ja allt som var socker i:P lätt värt det
    hur lång tid tog det?
  • little mommy
    Smultron ett skrev 2011-04-26 12:46:01 följande:
    hur lång tid tog det?
    ca 1 år hade jag gått ner alla 18kg.

när jag hade gått ner 10kg av dom, då började jag med lite lätt pilates och hoppa hopprep då försvann resterande 8 snabbt  
Svar på tråden Kan man gå ner i vikt bara genom att sluta äta godis och annat sött?