• Anonym (Jeans)

Jeansstorlek och mått

Vad har du för tumstorlek i jeans och mått på midja, höfter, rumpa och lår?

Har letat efter nån storlekstabell men de jag hittat går inte längre ner än storlek 25, skulle vara kul om nån med storlek 23 eller 24 svarade.

Själv har jag 24 tror jag (mina 24:or är för stora men de 23:or jag provar är lite för små) och mått:

Midja: 54
    Höft: 76
    Rumpa: 78
    Lår (ett lår): 41

• Svar på tråden Jeansstorlek och mått
  • Anonym

Jag är vuxen och kan tyvärr inte hjälpa dig. Kanske du kan hitta de mått du eftesöker på någon barn/ungdomsite?

• Anonym (Jeans)
    Anonym skrev 2011-04-26 14:01:11 följande:
    Jag är vuxen och kan tyvärr inte hjälpa dig. Kanske du kan hitta de mått du eftesöker på någon barn/ungdomsite?
    Vadå? Jag är också vuxen, det är väl vuxenjeans man mäter i tumstorlekar?? Annars mäter man väl centilong.
  • Anonym (S)

Minsta storlek jag hittat är 24 tum. Så de blir svårt för dig att köpa jeans i tum storlek.

• 8Viola2

Om du går in på JC för att köpa jeans så skulle jag tippa på att de kan hjälpa dig.
    De syr upp byxor så de kan säkert anpassa allt efter din storlek.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • Anonym (Jeans)
    Anonym (S) skrev 2011-04-26 14:22:43 följande:
    Minsta storlek jag hittat är 24 tum. Så de blir svårt för dig att köpa jeans i tum storlek.
    Jag vet att de har både storlek 23 och 24 på JC, men vet inte hur "stora" de är. Alltså hur mycket det skiljer eftersom jag ligger precis mittemellan, 24 är för stort och 23 är för litet. Därför undrade jag hur stora andra människor  är som har de storlekarna.
  • Jose

Oavsett vilken strl man har så ska man ju "gå ner" en strl när man köper jeans. De sitter bättre efter ett tag då passformen förbättrats. Så köp du dina 23:or så passar de snart.

• Anonym ("idiot")

Kan någon vänlig person berätta för mig vilken tum storlek jag ska haSkäms? Har storlek 36 i "vanliga" byxor beninnerlägd 73 cm

• Anonym (Jeans)

"idiot": jag har alltid trott att man mäter hur många tum man har runt midjan för att få fram tumstorleken, men isåfall skulle ju t.o.m 23 vara för stort för mig vilket det inte är. Men mät midjan/höfterna och räkna ut hur mycket det blir i tum så har du i alla fall ett mått att gå efter.

Svar på tråden Jeansstorlek och mått