• Anonym (Jobbsökande)

Stockholm C - Upplands väsby

Jag ska på jobbintervju på Marabous fabrik i Upplands Väsby och undrar hur jag enklast tar mig dit?
    Får förslag på att ta pendeltåget mot Märsta och sedan ta buss 536 till Ryttargatan och sen gå 1 km. Är detta enklaste sättet eller finns det bussar som går närmare?

Tacksam för hjälp, har ingen koll alls på Stockholms kollektivtrafik :)

• Svar på tråden Stockholm C - Upplands väsby
  • arianne03

Om du går på sl.se så får du flera olika förslag, dels det du själv skrev, men även tex

14:50 - 15:17 pendeltåg 36 från Stockholms central mot Märsta. Kliv av vid Upplands Väsby.
    15:22 - ca 15:25 buss 566 från Upplands Väsby station mot Infra city. Kliv av vid Marabou.
    Gå cirka 300 meter till Smedbyvägen 8, Upplands väsby.
    eller

15:05 - 15:32 pendeltåg 36 från Stockholms central mot Märsta. Kliv av vid Upplands Väsby.
    15:36 - ca 15:39 buss 537 från Upplands Väsby station mot Kista centrum. Kliv av vid Marabou.
  • Anonym (Jobbsökande)
    arianne03 skrev 2011-04-26 14:34:32 följande:
    Om du går på sl.se så får du flera olika förslag, dels det du själv skrev, men även tex
    14:50 - 15:17 pendeltåg 36 från Stockholms central mot Märsta. Kliv av vid Upplands Väsby.
    15:22 - ca 15:25 buss 566 från Upplands Väsby station mot Infra city. Kliv av vid Marabou.
    eller
    15:05 - 15:32 pendeltåg 36 från Stockholms central mot Märsta. Kliv av vid Upplands Väsby.
    15:36 - ca 15:39 buss 537 från Upplands Väsby station mot Kista centrum. Kliv av vid Marabou.
    Tack! Verkar som att bussarna som stannar vid marabou går väldigt sällan för jag kommer ha 50 min marginal så jag antar att de bara går en gång i timmen ut till marabou. Jaja, då får jag fundera om jag vill vänta 50 min eller få en promenad istället :P
  • arianne03
    Anonym (Jobbsökande) skrev 2011-04-26 14:39:52 följande:
    Tack! Verkar som att bussarna som stannar vid marabou går väldigt sällan för jag kommer ha 50 min marginal så jag antar att de bara går en gång i timmen ut till marabou. Jaja, då får jag fundera om jag vill vänta 50 min eller få en promenad istället :P
    Det går ju två olika bussar iaf, men de verkar ju gå ungefär samtidigt (se ovan), 566&537. När ska du vara där?
  • Anonym (Jobbsökande)
    arianne03 skrev 2011-04-26 14:43:24 följande:
    Det går ju två olika bussar iaf, men de verkar ju gå ungefär samtidigt (se ovan), 566&537. När ska du vara där?
    Jag ska vara där 13.45...
  • Lillafrökenfräken

Jag skulle valt prommisen. 1km är ju inte direkt nån strecka, tar 10-15 minuter att gå, 20 om man går riktigt lugnt. Och i detta underbara väder är ju det en baggis Cool

• Anonym (Jobbsökande)
    Lillafrökenfräken skrev 2011-04-26 14:51:56 följande:
    Jag skulle valt prommisen. 1km är ju inte direkt nån strecka, tar 10-15 minuter att gå, 20 om man går riktigt lugnt. Och i detta underbara väder är ju det en baggis Cool
    Ja, är det fint väder får det nog bli promenaden... Kanske kan lugna några nerver också :P
  • jebba

Fast om du ändå ska gå kan du not lika gärna göra det från stationen. Jag skulle tro att det är hugget som stucket att gå från stationen eller Ryttargatan.

• Anonym (Jobbsökande)
    jebba skrev 2011-04-26 16:14:02 följande:
    Fast om du ändå ska gå kan du not lika gärna göra det från stationen. Jag skulle tro att det är hugget som stucket att gå från stationen eller Ryttargatan.
    Aha, där ser man! Jag trodde det var längre från stationen eftersom jag fick upp alternativet med ryttargatan men är det ungefär samma så kan jag ju lika gärna gå hela vägen :) Tack för tipset!
Svar på tråden Stockholm C - Upplands väsby