• LiveHappy

Lämna cv i butik, vad säger man?

Tänkte springa runt imorron i ganska många butiker och lämna in ett cv och hoppas på att kanske få börja jobba någonstans. Men vad säger man när man lämnar cv:t? Ska man lämna det till den i kassan eller ska man fråga efter butikschefen? Finns det någon chans att få jobb på det sättet?

• Svar på tråden Lämna cv i butik, vad säger man?
  • VirrigaVerna

Jag skulle fråga efter chefen och lämna CV direkt till den som bör ha det. Berätta varför du vill jobba just där och presentera dig det kan vara en bra början.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Annanym

Ja, det är nog bättre att du i så fall kommer tillbaka senare om chefen inte är där när du går förbi. Glöm inte en liten anteckningsbok så att du kan anteckna när du var där, vem du pratat med, telefonnummer, osv.

• LiveHappy

Tack för tipset, ska försöka komma ihåg att ta med mig en penna och ett liten anteckningsblock. ;) 

Tycker ni att man ska ringa efter några dagar eller en vecka och fråga om dom har läst cv:t? Jag har ju tänkt söka jobb i många butiker men det finns några stycken som jag gärna vill jobba i, skulle bli superglad om jag fick jobb i dom.

Sen en fråga till , för er som kan. Om man ska arbeta i butiken babyproffsen, behöver man någon utbildning för det? En vän sa det men tycker det låter konstigt.  

• Cia o krabaten

Be att få prata med någon som "bestämmer"
    Och om dte inte går kan du ju alltid be den i kassan lämna vidare dina papper.
    Lägg dem i ett stängt kuvert!
    Lösa blad ser oproffsigt ut och läses av alla bakom kassan...

Lycka till!
    Det var så jag fick mitt sommarjobb som efter utbildningen blev mitt fasta jobb sedan 10år  

• LiveHappy

Men oj blir ju mängder av kuvert då eftersom jag tänkt gå stan runt och lämna in cv i butiker. :O Men kan lägga vissa cv i kuvert, tack för tipset det ser ju kanske lite roligare ut. ;)

• Livisu

Jobbar extra i butik och fråga istället "jag söker jobb, vem kan jag prata med?". På mitt ställe har chefen absolut inte tid att komma ner och hälsa på den sökande tyvärr. Igår hade jag en ung kille som propsade på att träffa högsta chefen. Som tur var hon bortrest, hade inte velat ringa henne och be henne komma, då hade hon sagt ifrån. Riskerar man att störa chefen ska man lyssna på den anställda tycker jag, annars framstår man bara som stöddig. Men detta är nog olika beroende på hur stor butiken är! På små butiker kanske chefen står i mejeridisken och kommer gärna ut, på större kan du lämna i kundtjänst eller till någon anställd. Och ja, lämna i kuvert, ser bättre ut =)
    Och glöm inte att le och vara trevlig även om du lämnar till kassörskan. På en del ställen kanske chefen ber mottagaren beskriva sitt intryck av den sökande och då vill du inte risera att få ett dåligt "betyg".
    Lycka till, och ring gärna upp efter ungefär 2-3 veckor och kolla om det gått fram.

Svar på tråden Lämna cv i butik, vad säger man?