• aabb

Makrigialos, Kreta - någon som varit där?

Någon som varit där? Bott på Sunwing där? Hur är hotellet? Lång Transfer har jag hört - var det helt olidligt lång busstur från flygplatsen. Har 3 små barn med - rädd för att det skall bli jobbigt? Hur lång promenad från hotellet till själva byn? Långt för tre små barn? trevlig promenad väg dit? Hur är själva lilla byn? Mysig vid vattnet? Eller tråkig stadskärna? Få eller många tavernor? Bra tavernor? Stränder? Berätta allt ni vet, er känsla....

• Svar på tråden Makrigialos, Kreta - någon som varit där?
  • karet

Tror det är där vi varit, fast längesen.
    Vad heter hotellen?

• Sarli

Hej! va var där för 2 år sedan, med en 7 månaders bebis och en 2,5 åring. hade sett fram emot resan och det såg så fint ut.  Men blev tyvärr väldigt  besviken. Lång transfer, ca 2,5 timme. Ta med er något att äta för man blir hungrig. Dom stannar ifs en gång på vägen så man kan köpa dricka mm.
    Hotellet är fint, med fina pooler. Ganska djupt och höga vågor på standen dock. Många backar och trappor på hotellområdet. fasen vad vi slet med vagnarna. Det var ju så man kom fram men vi fick gå omvägar och uppförsbackarna var ju inte nådiga. kan ju säga att vi la inte på oss många kg på den semestern, trots att det var allinclusive :)
    Och själva byn var det inte så mycket att tala om. Vi gjorde inte så jättemånga försök till utflykter. var ute och åt en gång på en taverna. det var inte direkt någon shopping i närheten. Var liksom bara hotellet i "byn" inte så mycket annat. Så är man nöjd med fint hotell och fina pooler och mat 3 ggr/ dag så är detta ett toppenställe. Men vill man ha lite mer ut av sin semester så ska man nog åka till något annat ställe. Vi hade ju 2 små barn med oss så vi var nöjda med att bara slippa laga mat och städa på en hel vecka :)

Linnea 070105
  • sajf1

Jag o sambon var där för många år sen innan vårat barn.
    Som sagt vi var inte ens i stan,den kändes inte mysig,men upptäckte att det fanns en del tavernor utmed vattnet vi missa i början....vi sa att om vi får barn är det perfekt.Nu i efterhand är det lite lång transfer om man har barn som behöver kissa o så.....men tycker man det är ok att va i hotellområdet så är ju det jättefint med pooler o så,all inclusive hade vi nog tagit.
    Jag giillar ju grekland över lag......
    Shower för barn på hotellet annars ganska dött uteliv,vi åkte ioförsig i slutet av augusti kanske ska tilläggas...Vi hade en bra mysig semester men hade nog valt chania istället,men har ni beställt så blir det nog bra det här oxå!

• trombon

japp, vi var där 2008, hade då ett barn som var ca 2,5 år. Det funkade hur bra som helst, transfern var inga som helst problem för barnet, men jag som lätt blir åksjuk tyckte dock det var mindre kul...  Minns inte att vi hade problem med vagnen, byn var inte mycket att se men hotellet var trevligt tyckte vi. Vi hyrde bil och åkte runt det var kul och då får man ju se mer av ön, men åksjukevarning även då förstås, vackert men smala slingrande vägar. Det gick bra att få bilstol till hyrbilen också.

• karet

Det var där vi var! Kollade upp det.
    Vi skulle bo på Hera men det var ngt fel just då så vi fick bo på pallas athina istället. Havsutsikt och mkt fint.

Många trappor till stranden minns jag.

Har ingen aning om hur det är där idag egentligen då det är 17 år sen jag var där (oj jäklar vad gammal jag känner mig helt plötsligt haha).

• HeartsOnFire

Vi ska dit i sommar med vår 1åring och vår 3åring.
    Jag är medveten om den långa transfern och nivåskillnaderna, men ser ändå fram emot resan. Bättre att bilda sig sin egen uppfattning när man är där. Det ska bli härligt att åka iväg med barnen. Bada och ha det mysigt! Leka i sanden.
    Vi har valt Sunwing Inclusive, alltså inte ALL Inclusive. Känner att vi vill kunna välja andra matställen några dagar.
    Vi kommer bo i en Happy baby-lägenhet.

• sajf1

Vi var på en restaurang precis utanför hotellen,dom var roliga o showa lite.Han var gift med en norska,där åt vi många ggr!

• HEH

Var där förra året. En 5 åring o en 1½ åring! Båda otroligt nöjda, älskar båda lollo o bernie nu. Kollar på you tube!
    Tyckte allt var bra:visst lessnade man på maten då det var samma smaker, men skit samma=) Banen åt o var glada åt uppträdanden varje dag som de älskade båda!
    mycket trappor, drygt m vagn. Var till standen en dag, men poolen passade oss bättre!
    Transfer riktigt jobbig! 5 åring åksjuk o kräktes...Aldrig mer sån lång transver med honom! Om man tycker det är ok att åka buss upp o ner, fort, sakta i 3 timmar är det ingen fara;)

Nu åker vi till Rhodos o kallhitea i stället! oxå sunwing, 30 min transfer! Jag hoppas hoppas att det är lika bra som kreta!

Svar på tråden Makrigialos, Kreta - någon som varit där?