• miia87

tre vita streck på ul = flicka?

Idag var jag på ultraljud, och ville veta könet.. bebisen knep ihop med benen så det var lite svårt att se.
    men vi såg iallafall tre vita streck, som man tydligen ska se om det är en flicka..
    Är det fler som sett detta och ändå fått en pojke? :/

• Svar på tråden tre vita streck på ul = flicka?
  • miia87

puffar upp tråden lite, vill gärna att någon läser och svarar ;)

• Marianne84

Hört att de ska vara 3 streck så är de en tjej. Vad sa BM?

• Anna4

Nej, sett det med två av barnen men det var flickor!

• miia87

Bm sa bara att det lutar åt en tjej.. men man såg liksom inget annat än fostervatten mellan låren så jag själv är ganska säker. Men innan jag blir för säker vill jag höra från lite fler ;)

• miia87

tror nästan bm såg lite dåligt, hon sa att hon skymtade de tre vita strecken
    men jag och min sambo såg dem hur tydligt som helst :)

• Marianne84

Då är de nog en tjej. Jag gjorde 4d senare i graviditeten också och då såg man verkligen att de var en pojke de gick inte att missa. Men den som gjorde UL på mig tidigt innan de vanliga RUL vid v.18 hon gissade rätt iaf för hon var nästan säker på att de var en pojke. Läst också att dem räknar mer fel på flickors beräknade ankomst. De var intressant läsning.

• ladyshady

sett tre vita strecka med mina två minsta och ut tittade två tjejer. =)
    Den äldsta är tjej, men de trodde hon var kille. Förmodligen var det navelsträngen som spökade.

Stolt mamma till tre prinsessor
  • miia87

tack för era svar, känner mig lite säkrare nu :) Ska faktiskt köpa lite flicksaker senare..
    Som sängkläder osv. Kläder får jag hur mycket som helst av min lillasyster så det slipper jag köpa :)

Svar på tråden tre vita streck på ul = flicka?