• Peecock

Grannens katt pissar ner våra utemöbler och ute"rum"

Ja som rubriken lyder....och vad kan jag göra åt det? ngt spray eller liknande man kan använda eller måste man helt enkelt leva med det? Känns så jäkla äkligt !

Har två katter själv som är innekatter men får gå ut när vi är hemma och går inte utanför tomten.

• Svar på tråden Grannens katt pissar ner våra utemöbler och ute"rum"
  • ikelipiken

Finns olika sprayer att testa med de fungerar sällan. Gör precis som katterna. Använd grannens gård och möbler som toalett! Har man skaffat djur får man hålla efter dem också. Annars lär man räkna med protester från omgivningen.

• MrsKnapa

Gå över med de katten pissat ner till ägaren och säg; Varsågod!! Din katt som ställt till me då får du oxå ta ditt ansvar...

• nemo1

Gå till grannen och berätta och fråga om dom är kastrerade. Spraya där katten kissat med ättika eller ytdes.

• Peecock

Tack för tipsen! Jag försöker hålla utkik vilken katt det är. Den jag tror det är , är en hona....kissar dem också ner grejer? Trodde det mest hörde hanar till?

• pamilya

Eller så får du göra som jag lärt mig från FL, DU får anpassa ditt liv efter andras utekatter. Det är bara att stänga fönster och dörrar och ta in dynor. Kattens rättigheter går före dina...

Jag tycker dock inte så här. Spraya, spraya och spraya!

• Peecock

Jäkla kattskrällen...

Vet ju av egen erfarenhet att man inte kan styra katter....

En del av mig vill konfrontera, jag skulle sjunka genom jorden om en av våra katter pissade ner deras möbler och väggar . ... men jag ser inte riktigt vad som ska komma av det. De tänker ju inte stänga in sina katter direkt....
    Eller kastrera dem för att JAG vill. Men p.g.a dem får jag ut imorgon och jaga dynlåda till utemöblerna.

HURRA

• bastardized

Sprid lite Curry så slipper du katterna.

• Peecock
    bastardized skrev 2011-04-26 22:57:57 följande:

Sprid lite Curry så slipper du katterna.

Häftigt! Ska prova!
  • lindaha

Köp en stor hundjäkel som käkar upp dom äckliga kattkräken så slipper du problemet

• agtiwi

Försök att prata med grannen. Är väl enklast för att komma åt grundproblemet. Har tyvärr inget bra råd om sprej etc.

• Amamma

Men man får väl inte låta sina katter göra precis vad som helst bara för att de är utekatter..? *kommer inte ihåg vad jag läst om detta*

Tycker absolut du skall tala om för grannen vad deras katter gör, kanske skäms grannen och hjälper till, man kan ju ha tur ibland

Annars är vatten ett bra tips...
    Men en blomspruta/vattenslang och en liten  dusch brukar avskräcka. Har funkat bra hos oss i alla år när vi har haft lite väl närgångna katter. (Men man får ju inte vara stygg och använda jetstrålen på slangen såklart. Lika bra att jag förtydligar det så jag inte blir påhoppad av någon som tror jag är sjurplågare)
    Lite svårt när man inte är hemma dock, om man inte är McGyver och kan göra någon finurlig konstruktion på vattenslangen som sprutar ner katterna/katten när de kommer i närheten..

Lycka till!

• Laura03

Har även hört att katter inte gillar ???? Syntax error öhhhh.... (tänker) va fan ....... Min svärmor har ju den jävla blomman, lila liten söt blomma i grupp med silver blad som en buske. Inte ljung, inte salvia utan ..... Jag googlar LAVENDEL. de gillar även inte och pepparmyntsdoft så citronmeliss, och mynta kan du ju ha lite var stans.

• IceJossan
    Laura03 skrev 2011-04-27 01:30:07 följande:
    Har även hört att katter inte gillar ???? Syntax error öhhhh.... (tänker) va fan ....... Min svärmor har ju den jävla blomman, lila liten söt blomma i grupp med silver blad som en buske. Inte ljung, inte salvia utan ..... Jag googlar LAVENDEL. de gillar även inte och pepparmyntsdoft så citronmeliss, och mynta kan du ju ha lite var stans.

Jag har lavendelbuskar här hemma och mina katter har ingenting emot dem.

Spraya ättika blandat med vatten runt tomten, det ska visst funka.

Svar på tråden Grannens katt pissar ner våra utemöbler och ute"rum"