• Sessan 83 K

Någon som INTE har kännt några graviditetssymptom och är i vecka 8???

Hej! Nu är jag lite trött på att höra att man "måste-bör" ha kännt av på något sätt att man är gravid i vecka 8.....Jag vet att vi är ju alla olika:) Jag menar du har ju inte varit gravid mer än 6 veckor ( och om man läser hur kroppen är i riktiga v 6 så har ju inte alla frått några symptom ännu ) Alltså sett ur perspektiv två veckor efter mens, först då du har ägglossning. Lite krångligt skrivet men jag tror ni fösstår vad jag menar. Fostret är ju bara 6 veckor, varav kroppen utgår från vad som händer där inne;)

• Svar på tråden Någon som INTE har kännt några graviditetssymptom och är i vecka 8???
  • AnnieS

Förstår precis hur du menar. Har två barn och inte känt något så tidigt vid någon av graviditeterna.

Det är bara att vänja dig vid folk dumma kommentarer/åsikter när man är gravid.

• Mariohn

Jag hade symtom på Bim -5 och plusade då. Min bästa kompis hade inga symtom innan vecka 18. Det har med hormoner att göra och kroppar fungerar olika hos olika människor och vid olika graviditeter. Samma kompis som inte kände av sin graviditet förrän i vecka 18 började kräkas och lades in på sjukhus i vecka 6 vid sin första graviditet. Det finns ingen regel. 

• madsw

Hej! Trams säger jag, lyssna inte på sådant ;) Jag är gravid i vecka 15 (14+3) och har inte haft mycket till symtom alls. Har varit extra trött, men annars inget! Njut av att vara symtomfri, det gör jag! ;)

Lycka till med graviditeten! 

Svar på tråden Någon som INTE har kännt några graviditetssymptom och är i vecka 8???