• bebis maj 12

Träna bort mamma-magen??

Jag har en fundering:

Jag har fått två barn med tätt mellanrum (9,5 mån)Nu är den yngsta 13 månader och jag väger 7 kg mindre nu än innan jag blev gravid med första
    Är nöjd med min kropp förutom magen..kanske inte när jag står upp..men när jag sitter eller om jag står på alla fyra..då hänger magen ner som en extra mage..detta stör mig ibland..och jag tror att de enda som skulle hjälpa är en bukplastik..jag ser smal ut i kläder och man skulle nog inte tro att jag har så mycket extra hud som jag har..

GÅR de att träna bort??

Jag tränar nästan varje dag på min orbitrec,samt går ut med barnvagnen och gör situps på boll.Äter bra mat...

De känns som om jag får stå ut med denna mage...

• Svar på tråden Träna bort mamma-magen??
  • Strö lite socker

Gör inte situps. Gör plankan istället. Magmusklerna behöver dra ihop sig i mitten. Sök på youtube! På mama.nu finns en PT som bloggar om mammaträning. Fantastisk blogg med många olika före/efter bilder. Detta har inspirerat mig mycket!!

• Jessi1982

Hej!
    Det är svårt att svara på utan att riktigt veta hur din mage ser ut. Är det bara överskottshud så går det inte direkt att träna bort, däremot kan huden dra ihop sig med tiden.
    Men om det är mer fett så kan du så klart få bukt med det med träning !

Nr 1 att komma ihåg är att när du går ner i vikt så försvinner fettet jämnt från hela kroppen, inte bara från magen. dET går alltså inte att punktförbränna fett.

Jag tycker att du borde satsa på en kombination av kondition och styrka.
    Orbitrecen kan du fortsätta med, iaf 3 gånger i veckan. Har du möjlighet så kombiner gärna med nåt mer.

Pass som är bra för magen är :
    -Core
    -Bodypump (styrketräning, hela kroppen).

Övningar:

-Plankan
    -Crunches

• Carisma95
    Strö lite socker skrev 2011-04-26 20:27:31 följande:
    Gör inte situps. Gör plankan istället. Magmusklerna behöver dra ihop sig i mitten. Sök på youtube! På mama.nu finns en PT som bloggar om mammaträning. Fantastisk blogg med många olika före/efter bilder. Detta har inspirerat mig mycket!!
    Nu är det ju över ett år sen barnet föddes, så delade magmuskler är med största sannolikhet inget problem. Men "plankan" är ändå en bra statisk övning som kommer åt betydligt mer än "vanliga" sit-ups. Men det bästa är att du varierar magövningarna, så du kanske kör plankan, raka och sneda sit-ups och höftlyft.

Annars har du fått bra tips av Jessi.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Träna bort mamma-magen??