• UngMorsa

Vägghängt skötbord?

Vårat badrum på nedervåningen är inte så vansinnigt stort och vi får bara plats med ett skötbord som är max 60 cm, helst smalare. Då kan det stå mellan duschväggarna och toaletten. Jag har dock inte hittat något som jag verkligen gillar än.

Som alternativ har jag funderat på om man ev ska ha ett vägghängt skötbord men det känns lite trist att borra upp något på väggarna i ett nyrenoverat badrum. Sen är jag lite orolig att det ska trilla ner.

Vad har ni för erfarenheter av ett vägghängt skötbord?

• Svar på tråden Vägghängt skötbord?
  • lokisse

varför inte bygga ett snygt smalt skötbord att ställa i badrummet!

Nej det tror jag inte!
  • UngMorsa
    lokisse skrev 2011-04-26 20:21:44 följande:
    varför inte bygga ett snygt smalt skötbord att ställa i badrummet!
    Tanken har slagit mig men varken jag eller sambon är tillräckligt händiga:) Sen så får det inte vara träben eftersom att det ska stå precis vid duschen och att bygga i andra material kan ju vara lite knepigt om man inte är super-händig.
  • Queenie70

Hade Ikeas Antilop, som ju är lite bredare än vad du efterfrågar. Men jag som är lång tyckte det var suveränt att ha ett skötbord där jag exakt kunde bestämma vilken arbetshöjd jag ville ha. Att det dessutom gick att fälla undan det så det inte tog någon plats alls mellan användningarna var ju också jättebra. Jag hade inte mitt i badrummet utan i lillens rum dock.

• UngMorsa
    Queenie70 skrev 2011-04-26 20:30:19 följande:
    Hade Ikeas Antilop, som ju är lite bredare än vad du efterfrågar. Men jag som är lång tyckte det var suveränt att ha ett skötbord där jag exakt kunde bestämma vilken arbetshöjd jag ville ha. Att det dessutom gick att fälla undan det så det inte tog någon plats alls mellan användningarna var ju också jättebra. Jag hade inte mitt i badrummet utan i lillens rum dock.
    Är det vägghängt så kan det vara bredare, måttet jag skrev var ifall vi ska ha ett på golvet:)
  • Queenie70
    UngMorsa skrev 2011-04-26 22:34:14 följande:
    Är det vägghängt så kan det vara bredare, måttet jag skrev var ifall vi ska ha ett på golvet:)
    Jamen dåså. Jag tyckte det var jättebra. Blöjor, cremer, puder och sånt satt man i fickor på väggdelen, sen fällde man bara upp liggdelen och gömde allt gytter när man inte använde det.
  • UngMorsa
    Queenie70 skrev 2011-04-26 22:35:55 följande:
    Jamen dåså. Jag tyckte det var jättebra. Blöjor, cremer, puder och sånt satt man i fickor på väggdelen, sen fällde man bara upp liggdelen och gömde allt gytter när man inte använde det.
    Jo det är det jag ser som en fördel men tycker som sagt att det känns surt att borra i det nykaklade badrummet. Blir det många hål?
  • Queenie70
    UngMorsa skrev 2011-04-27 08:49:47 följande:
    Jo det är det jag ser som en fördel men tycker som sagt att det känns surt att borra i det nykaklade badrummet. Blir det många hål?
    Ja det blir det faktiskt.
  • brummagumman

Brios Vega hade vi och det var toppen! Dyrare än Ikeas men värd det tyckte jag. Hittade ett beg på Blocket. Rymde väldigt mkt saker.

• Empiiis

VI har ett vägghängt från IKEA. Det var jättebra för oss i början. Jag ville använda tvättlappar och ha i blöt så stte skötbordet ovanför toaletten i närheten i armlängt från handfatskranen. Men sen tyckte jag att våtservetter var smidigare.
    Började bli irriterad på att fälla ner hela tiden för det satt så hårt.

Vi tog en skötbädd och la på en byrå i sovrummet. La upp lite blöjor och ett paket våtservetter. Var mycket smidigare. Skönt att slippa tända upp i badrummet så hon blev pigg på natten när vi skulle byta bajsblöja.

Men bordet är stabilt och kan ta upp till 20kg o jag minns rätt, kan vara mindre. 6 fickor där allt möjligt får plats. Krämer/salvor/blöjor/tvättlappar/våtservetter. Vi hade en napp där också.Tungan ute
    Blir 4 hål, iaf på vårat.

Nu används skötbordet mest att lägga upp en handduk att svepa in henne i efter vi badat badkar.

• UngMorsa
    Empiiis skrev 2011-04-27 21:11:16 följande:
    VI har ett vägghängt från IKEA. Det var jättebra för oss i början. Jag ville använda tvättlappar och ha i blöt så stte skötbordet ovanför toaletten i närheten i armlängt från handfatskranen. Men sen tyckte jag att våtservetter var smidigare.
    Började bli irriterad på att fälla ner hela tiden för det satt så hårt.

Vi tog en skötbädd och la på en byrå i sovrummet. La upp lite blöjor och ett paket våtservetter. Var mycket smidigare. Skönt att slippa tända upp i badrummet så hon blev pigg på natten när vi skulle byta bajsblöja.

Men bordet är stabilt och kan ta upp till 20kg o jag minns rätt, kan vara mindre. 6 fickor där allt möjligt får plats. Krämer/salvor/blöjor/tvättlappar/våtservetter. Vi hade en napp där också.Tungan ute
    Blir 4 hål, iaf på vårat.

Nu används skötbordet mest att lägga upp en handduk att svepa in henne i efter vi badat badkar.
    Tack för ditt svar.
    Vi har planer på att ha en skötbädd i sovrummet för nattblöjs-byten:)
    På dagtid vill jag ha ett skötbord i badrummet nere just för att vi sällan är på övervåningen på dagarna. Jag har alltid använt såna där torra pappservetter som man blöter själv och vill därför ha skötbord i badrummet så att man har tillgång till vatten.
Svar på tråden Vägghängt skötbord?