• Sunblast

Billiga o bra skor, finns det?

Skulle behöva nya träningsskor. Jag går mycket men försöker springa lite ibland men får lätt ont i benhinnorna så jag behöver ett par bra skor. Alla tips mottages men pluspoäng om dom kostar under 1000 kr.

• Svar på tråden Billiga o bra skor, finns det?
  • Dory

Jag skulle rekommendera löplabbet, allt jag hört om dem har varit positivt.

Nu har jag visserligen inte köpt skor av dem, men de jag känner som gjort det är mycket nöjd med sina skor. Har inte hört så mkt prisuppgifter om det, men gå in i en butik och kolla eller läsa om dem på www.loplabbet.se

• Tjoflöjt

Löplabbet ligger lite över t.ex. Stadium i pris för samma sko, och dessutom har dom bara kvalitetsskor, så det blir ganska dyrt att handla där (jag tror att dom bara har ett par modeller under 1 000 kronor). Men dom är väldigt duktiga på att hitta precis rätt sko.

• Johan75

Själv tycker jag löplabbet är bra på att hitta någon liten pronation som man själv aldrig upplevt som problem, och därefter pracka på en ett par asdyra skor med en uppbyggd sula som är högre än ett par platåskor från discons glada dagar.

Har du inga problem med löpningen förutom benhinnorna tycker jag du ska försöka hitta ett par skor som är så "neutrala" som möjligt. Får jag välja ska även sulan vara så tunn som möjligt så man kommer nära marken när man springer.

Slutligen det svåra - ändra löpsteget. Försök att inte landa så hårt på hälen när du springer. Detta uppnår man lättast genom att ta lite kortare steg än vad man brukar och "sätta i" foten mera under kroppen än framför när du springer. Ungefär som du sätter i foten i marken om du provar springa baklänges. Sedan jag gjorde detta har problemen med benhinnorna försvunnit helt, åtminstone för mig.

Så ett par enkla skor med tunna sulor - borde gå att hitta hyffsat billigt.

Behold, i come as a thief.
  • Kina33
    Johan75 skrev 2011-05-01 10:19:53 följande:
    Själv tycker jag löplabbet är bra på att hitta någon liten pronation som man själv aldrig upplevt som problem, och därefter pracka på en ett par asdyra skor med en uppbyggd sula som är högre än ett par platåskor från discons glada dagar.

Har du inga problem med löpningen förutom benhinnorna tycker jag du ska försöka hitta ett par skor som är så "neutrala" som möjligt. Får jag välja ska även sulan vara så tunn som möjligt så man kommer nära marken när man springer.

Slutligen det svåra - ändra löpsteget. Försök att inte landa så hårt på hälen när du springer. Detta uppnår man lättast genom att ta lite kortare steg än vad man brukar och "sätta i" foten mera under kroppen än framför när du springer. Ungefär som du sätter i foten i marken om du provar springa baklänges. Sedan jag gjorde detta har problemen med benhinnorna försvunnit helt, åtminstone för mig.

Så ett par enkla skor med tunna sulor - borde gå att hitta hyffsat billigt.
    Håller med!
    Just nu säljer många kedjor ut förra säsongens modeller till bra priser oxå.

Jag får alltid känning i mina benhinnor och en stressfraktur i foten när jag byter skor, men då funkar korta steg och varma brallor med benvärmare.

Testa oxå att kuta på mjukare underlag ett tag.
Svar på tråden Billiga o bra skor, finns det?