• MSJ

Jag måste fråga en sak angående öroninflammation?

Min son har varit gnällig under lång tid på nätterna och inte sovit, så nu tog jag honom till vårdcentralen för att kolla om han hade öroninflammation.
    Men på vårdcentralen kunde dom inte kolla öronen ordentligt eftersom bebisar har så trånga örongångar och instrument för att kolla bebisöron finns bara på akuten.
    Så därför fick jag Kåvepenin att ge om det inte har blivit bättre på några dagar eftersom läkaren inte kunde utesluta öroninflammation.
    Nu är det så att han har blivit lite lugnare på nätterna men det är för att jag har gett honom näsdroppar på kvällen som jag tror det har blivit bättre.

Vad tycker ni ska jag börja ge honom Kåvepenin eller ska jag vänta några dagar till???

• Svar på tråden Jag måste fråga en sak angående öroninflammation?
  • Elut

Jag skulle avvakta lite till om det var mitt barn det gällde.

• Tingen

Hur gammalt är barnet? Våran son hade öroninflammation tidigt. Han kunde de se på.

• Setta

ja e det bättre så avvakta...

• Southern Belle

Det ar aldrig nyttigt att ge penicillin i onodan sa kontakta en lakare och radgor med honom/henne!

Skont att lillen mar battre!

• Maverich

Jag tycker att du skall ta honom till en läkare som kan kolla det! Min son har haft ett antal öroninflammationer och det låter som att det skulle kunna vara det.
    Bättre att kolla "en gång för mycket".

• MSJ

Jag var med honom hos läkaren igår och han kunde inte utesluta öroninflammation och sa att jag skulle avvakta några dagar och se om det blir bättre.
    Jag fick recept på Kåvepenin som jag skulle börja med om han inte blir bättre.
    Men jag tycker att han verkar ha ont fast inte lika ont nu när han fått näsdroppar utan då börjar han bli gnällig mycket senare på natten.
    Han är 8 månader!

• Tingen

Vid den åldern hade han haft öroninflammation två gånger som de hade sett!
    Gå till en annan läkare

• Tygtiiger

Gå till öronkliniken, de kan se även på små bebisar, de har bättre instrument och är vana eftersom de får tillskickat dig alla bebisar som andra läkare inte kan titta i öronen

Det är inte bra att ha obehandlad öroninflammation när man är så liten och det är urjobbigt att ge kåvepenin (äckligt!) så det vill du inte göra i onödan.

• Sebbes mamma

Jag skulle oxå gått till en annan läkare. Det är viktigt att veta om det är öroninflamtion eftersom det då ska behandlas (så snart som möjligt). Öroninflamation kan gå över av sig själv men pga att det finns en liten chans för efterföljdsjuk om man inte behandlar det, så väljer man att göra det

Vad det gäller Kåvepenin så är det en bra penicillin för små barn eftersom den inte påverkar deras eget försvar mot sjukdomar!

• MSJ

Han skrek så mycket inatt och verkade ha ont så jag gick och hämtade ut Kåvepenin idag och började ge han nu ikväll.
    Jag hoppas han blir bättre.
    Ifall han int blir det ska jag kräva att komma till en barnläkare nästa gång som har rätt instrument!!!

• kultingen

Vad var det för en dålig läkare som inte kunde se det??
    Hedda har varit nere 3 gånger nu pga öroninflammation,å de har sett att det har varit rött ALLA gånger,både på vårdcentralen å på akuten!
    Får en läkare verkligen göra så? Anta något å sen skriva ut penicillin?
    Det tycker jag va dåligt!!!
    Å jag skulle inte vilja ge min dotter penicillin om jag inte behövde, det är skitsvårt att få i dem !

• MSJ

Ja jag märkte att det var skitsvårt att få i han penicillin och nu på kvällen spydde han upp det, så jag vet inte om man ska ge en dos till?
    Sen har jag tänkt att blir han inte bättre under helgen ska jag ta kontakt med någan annan läkare!

Förresten hur gammal är Hedda?

• Jewel

Jag var till akuten senast i söndags med min 18 månaders pojke. Det är tredje gången han har öroninflammation. Han var ca 4 månader första gången han hade det. Då var vi också till akuten med en otröstlig bebis. Den gången kunde läkaren inte se något i örat pga öronvax. Vi åkte hem och behandlade med matolja i två dagar (lä. order), sedan bar vi av till VC. Då kunde man se lite bättre. Så instrument finns det alltid, iaf på våran VC.
    Näsdroppar lindrar ju också öronvärk. Det släpper lite på spänningarna.
    Hoppas det ordnar sig för er!

Svar på tråden Jag måste fråga en sak angående öroninflammation?