• Anonym (NEJ!!!)

Jag vill INTE att mina barn äter halalkött i skolan!!

Min kommun köper bara in halalslaktade djur till skolorna och förskolorna i kommunen. Jag vill verkligen inte att mina barn ska äta detta. Jag tycker det är vidrigt, äckligt och hemskt. Jag vill sätta ner foten i detta nu. Hur kan jag gå tillväga? Kan mina barn få annan mat? Varför köper man in halalslaktat kött till en hel kommun för att 20% är invandrare? Vi andra 80% då? Jag orkar inte med detta muslimska samhället mer. Jag klarar inte det längre, jag flippar ut!!!

• Svar på tråden Jag vill INTE att mina barn äter halalkött i skolan!!
  • Anonym (Jinnie)

Men OJ vad intressesmurfarna hoppar nu....

• Anonym

Är inte det väldigt dyrt???

Ring barn och grundskolenämnden. Eller ännu hellre, skriv och protestera!

• Anonym
    Anonym (Jinnie) skrev 2011-04-27 00:49:55 följande:
    Men OJ vad intressesmurfarna hoppar nu....
    Djuren lider, men ALLA bryr sig inte så klart!
  • Kimona

Dyrt och onödigt!
    När jag gick i skolan fick muslimer äta vegetariskt eller inget alls

• Anonym (NEJ!!!)

Visst om kommunen nu vill ge muslimska barnen halalkött, men varför ska mina barn behöva äta det?

• Anonym (NEJ!!!)
    Kimona skrev 2011-04-27 00:51:17 följande:
    Dyrt och onödigt!
    När jag gick i skolan fick muslimer äta vegetariskt eller inget alls
    Jag trodde inte det var dyrare, faktiskt tvärtom. Jag undrade först om det var en ekonomisk fråga, men det är det tydligen inte då. Hade jag berättat för mina barn om hur deras mat kommer till så hade iallafall min äldsta son slutat äta i skolan. han är 8 år och kan inte ens titta på kött i affären, för att han tycker det ser så äckligt ut med blod osv.
  • Kimona
    Anonym skrev 2011-04-27 00:50:54 följande:
    Djuren lider, men ALLA bryr sig inte så klart!
    Inte om det är slaktat i Sverige. De får behålla ritualen kring det men slakten måste ske enligt reglerna (som vanlig slakt alltså)
  • Anonym

Ja, för vi vet ju alla att den västerländska köttindustrin är sååå mycket bättre! ....

• Snöviolen

Vilka kommuner håller på med dessa idiotier?
    De ska väl vara glada över att de inte blir tvingade att käka fläsk.

• Marcus01
    Anonym (NEJ!!!) skrev 2011-04-27 00:45:13 följande:
    Min kommun köper bara in halalslaktade djur till skolorna och förskolorna i kommunen. Jag vill verkligen inte att mina barn ska äta detta. Jag tycker det är vidrigt, äckligt och hemskt. Jag vill sätta ner foten i detta nu. Hur kan jag gå tillväga? Kan mina barn få annan mat? Varför köper man in halalslaktat kött till en hel kommun för att 20% är invandrare? Vi andra 80% då? Jag orkar inte med detta muslimska samhället mer. Jag klarar inte det längre, jag flippar ut!!!
    Brukar inte skolorna servera flera olika menyer? Det borde finnas alternativ då alla inte kan äta samma mat av olika skäl. I annat fall kan du kanske ta upp det med din kommun? 
Svar på tråden Jag vill INTE att mina barn äter halalkött i skolan!!