• Stormsvala

känslomässig bergochdalbana - även av medicinerna?

Har gjort mitt första försök till äggstimulering för IVF. Tyvärr lyckades det inte. Ett enda ägg växte och när vi försökte plocka det hade det redan lossnat. Nu mår jag så himla dåligt. Det är förstås en stor sorg att inse att vi har väldigt små chanser att få barn. Men jag undrar också om de här hormonsvängningarna också har betydelse för att jag mår så dåligt? Det känns som om jag åkt känslomässig bergochdalbana de senaste veckorna.

Har mycket liten äggreserv kvar (är 36 år). Tog sprutor med Menopur (300). Ska på återbesök på måndag för att diskutera hur vi går vidare och vilka alternativ vi har.

• Svar på tråden känslomässig bergochdalbana - även av medicinerna?
  • Pimpinellan

Beklagar! Jag vet verkligen hur pissigt det känns. 7 behandlingar,5 ÄP och ynka 2 ET-med nöd och näppe! Jag hade högsta dosen 5 ggr,men icke då. Visst påverkar hormonerna humöret och all den spänning man burit på under alla år eskalerar liksom under en IVF-man få ju upp hoppet och sen rycks mattan ifrån en under fötterna så drastiskt om det misslyckas.
    Men man får ta nya tag! Det låter klyschigt,men vad är alternativet? Högre dos,kanske annan variant. Gjorde du korta eller långa?
    Gråt och skrik och svär ett tag och börja sen om när du orkar.

Kram!

• Stormsvala

Tack! Visste förstås att det skulle bli jobbigt, och tänker absolut fortsätta ta nya tag, men jag var inte förberedd på att det skulle bli så tufft känslomässigt.

Svar på tråden känslomässig bergochdalbana - även av medicinerna?