• levandecharader

Baka till skolan

Jag ska baka till dotterns drop in fika nästa vecka. Det ska bli ca 25 st eller bitar av det jag bakar. Vad ska jag baka? Nån som har nåt smarrigt, lättbakat som går att göra till många?! 

Jag bakar nästan aldrig fikabröd så jag behöver recept  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-27 08:44
    Det ska gå lätt att transportera också!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-27 16:53
    Sen det självklara, men jag skriver det ändå, inga nötter!

• Svar på tråden Baka till skolan
  • levandecharader
    sara den fina skrev 2011-04-27 08:53:58 följande:
    Baka nåt i långpanna, kardemummakaka eller snoddas eller nåt så kan du bära med långpannan med lite folie över
    Tack, men som sagt recept Jag bakar aldrig så jag har noll koll!
  • sara den fina

Bestäm vad du ska ha först så lär du med all säkerhet finna det på recept.se eller googla så får du mågnder av tips. Jag vet inte vad ni har i sverige så blir bara fel om jag skriver recept så finns det inte i sve

• levandecharader
    sara den fina skrev 2011-04-27 16:56:19 följande:
    Bestäm vad du ska ha först så lär du med all säkerhet finna det på recept.se eller googla så får du mågnder av tips. Jag vet inte vad ni har i sverige så blir bara fel om jag skriver recept så finns det inte i sve
    Självklart kan jag googla recept men eftersom jag aldrig bakar (eller äter) fikabröd så är det svårt att välja bland alla. Därav min fråga här, så jag kan få recept på goda saker, recept som funkar eftersom det ofta finns flera varianter på samma kaka. 
  • sara den fina

Okej lycka till iallafall

• levandecharader
    sara den fina skrev 2011-04-27 17:24:38 följande:
    Okej lycka till iallafall
    Tack
  • MeMayo

Jag skulle nog gjort kladdkake muffins.. Gör bara en vanlig kladdkakesmet, googla så får du säkert massor av träffar, sen blandar du i  hackad vit blockchoklad.. blanda om och klicka ner i muffinsformar.. kanske måste göra dubbelsats för att det ska bli 25 stycken.. behöver inte grädda många minuter, kanske 5-7, ska ju vara lite kladdiga oxå.. när de svalnat kan du bara lägga dom i påsar eller i en låda med lock för att ta med dom.. vill man kan man ha en sprutgrädde med så kan den som vill ta lite grädde uppepå...

• Dr Mupp

Har du kollat av eventuellt andra allergier? Är ju jättetråkigt om nått barn inte kan äta för att du inte kontrollerade allergier först.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • levandecharader
    Dr Mupp skrev 2011-04-27 17:34:13 följande:
    Har du kollat av eventuellt andra allergier? Är ju jättetråkigt om nått barn inte kan äta för att du inte kontrollerade allergier först.
    Självklart är det kollat
  • levandecharader
    MeMayo skrev 2011-04-27 17:30:52 följande:
    Jag skulle nog gjort kladdkake muffins.. Gör bara en vanlig kladdkakesmet, googla så får du säkert massor av träffar, sen blandar du i  hackad vit blockchoklad.. blanda om och klicka ner i muffinsformar.. kanske måste göra dubbelsats för att det ska bli 25 stycken.. behöver inte grädda många minuter, kanske 5-7, ska ju vara lite kladdiga oxå.. när de svalnat kan du bara lägga dom i påsar eller i en låda med lock för att ta med dom.. vill man kan man ha en sprutgrädde med så kan den som vill ta lite grädde uppepå...
    Mmm, låter gott
  • Dr Mupp
    levandecharader skrev 2011-04-27 17:41:26 följande:
    Mmm, låter gott
    Kladdkakemuffins är supergott och jättelätt att göra.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • levandecharader
    Dr Mupp skrev 2011-04-27 17:46:31 följande:
    Kladdkakemuffins är supergott och jättelätt att göra.
    Har du något gott recept på det? Även om det som skrevs ovan lät gott
Svar på tråden Baka till skolan