• aijo

Hur får jag bort gräsfläckarna?

Sonen har under helgen fått gräsfläckar på knäna på flera byxor, de går nu inte bort i tvätten så undrar därför om det finns någon här som har något bra tips?

• Svar på tråden Hur får jag bort gräsfläckarna?
  • JoaMel

Vi brukar köra med "ta bort" funkar på det mesta.. Bara att spruta på, låta verka en stund och sen tvätta som vanligt..

• aijo
    JoaMel skrev 2011-04-27 09:28:37 följande:
    Vi brukar köra med "ta bort" funkar på det mesta.. Bara att spruta på, låta verka en stund och sen tvätta som vanligt..
    tack! får köpa det o testa :)
  • Kimban

Galltvål funkar till allt.

Det funkar även på tvättade fläckar, vilket ja inte tycker många av ta bort produkterna gör. alltsåå när det redan är tvättat i maskin...

• Lady Gaga

Jag sprutade på vanish på dotterns byxor när hon fått gräsfläckar. Lät verka en liten stund och sen in i tvättmaskinen. Fläckarna försvann.

• aijo
    Kimban skrev 2011-04-27 09:32:00 följande:
    Galltvål funkar till allt.

Det funkar även på tvättade fläckar, vilket ja inte tycker många av ta bort produkterna gör. alltsåå när det redan är tvättat i maskin...
    Vart köper man gallsten? Det va något nytt för mig :)
  • Kimban
    aijo skrev 2011-04-27 12:06:36 följande:
    Vart köper man gallsten? Det va något nytt för mig :)
    ja köpte det på hemtex, vet inte om de har på alla, men det finns att köpa på nätet med tror ja. Googla galltvål. funkar till det mesta, inte bara fläckar.
  • aijo
    Kimban skrev 2011-04-28 10:18:49 följande:
    ja köpte det på hemtex, vet inte om de har på alla, men det finns att köpa på nätet med tror ja. Googla galltvål. funkar till det mesta, inte bara fläckar.
    Hitta på Ica Maxi, ska testa ikväll!

Haha, ser nu att jag skrev gallsten istället för galltvål..läser om diverse sjukdomar i hemsjukvårdskursen just nu så det rör tydligen ihop sig för mig :)
  • Vårsolen

till en annan gång så testa med handdiskmedel innan du slänger in kläderna i tvätten, jag fick tipset av min svägerska och det funkade iaf den gången

Svar på tråden Hur får jag bort gräsfläckarna?