• Xantippa85

30års fest med Robinsontema

Hejsan!

Min man fyller  snart 30år occh vi ska fira det med en fest med robinsontema, allatså vi har gjort två lag som ska tävla mot varandra i olika robinsoninspirerande tävlingar.

Jag skulle vilja ha lite tips och idéer om vad vi skulle kunna göra, jag ser framför mig ganska tuffa/kluriga tävlingar som man verkligen måste jobba sig igenom, dock inte alltför farligt då vi inte vill att någon ska skada sig! 

Kan ju skriva att vi kommer ha tillgång både till vatten, skog och en fotbollsplan, men det är i Maj så det kan dock vara ganska kallt!

Bröta på med massa tips nu är ni gulliga! Solig

• Svar på tråden 30års fest med Robinsontema
  • stormfågel

Kanske bygga flottar av materal som ni lagt i högar till lagen (under presenningar kanske), flyttunnor, bräder, rep, brädor mm och sen låta lagen ta sig runt en bana, eller runda en boj eller udde eller dyl.

Ni behöver kanske ha någon som är ute i roddbåt eller dyl för att plocka upp om någon faller i vattnet.

• jagvetbäst

Hinderbanor, bränna av rep/poppa popcorn, frågesporter, olika pussel, stå på plankan, hänga i tp grenar (den som orkar hålla sig längst) Sen sån tidtagning, vem som kommer närmast tex 3 min, Fylla vatten i tex tunnor utan redskap. Lite roliga grejer är ju att typ spotta grodor (godis) längst, äta sockermunkar utan att slicka sig runt munnen...
    Ha så kul!!

• jagvetbäst

Jo, när man eldar, istället för att bränna av ett snöre så kan man ställa på en kastrull och poppa popcorn i olja. Lite roligt att fixa lite snacks... Första poppet gäller lixom!

• Xantippa85

ja det var en rolig vinkling!! :) Jag hade tänkt på den med snöret men det hör var lite annorlunda!

• jagvetbäst

Gammalt scouttrick vettu...Cool

• stormfågel

Göra upp eld! Ni kan ju ge dem pinnar, stål och flinta och fnöske och se vem så får till en eld först.

• Xantippa85

Ja göra upp eld tänkte jag ha med också, men det blir nog lite lättare variant med tändstål ;)

• stormfågel

Lagtävling:

Laget ska ta sig en sträcka utan att nudda marken. Till sin hjälp kan de ha hinkar, plankor, rep, osv. Det krävs ganska mycket samarbete så att man skickar grejerna så att alla kommer med och man får med sig alla grejerna under färden framåt så att man inte fastnar. Ramlar någon ner på marken får laget börja om (eller backa ett visst antal meter).

Fattar du:)?

Svar på tråden 30års fest med Robinsontema