• Mamma knäpp

Mamma,pappa, barn - fast bor inte ihop + ansvar ?

..jaha så har man då hittat tillbax igen till varandra efter 10 år ! JÄTTE BRA tänker Ni men inte... Mitt ex har alltid varit intresserad av att få mig tillbax men inte sonen & det är på MIG all fokus läggs inget på sonen. Xet är inte alls engagerad i sonen och hans privat liv & när vi träffas så är det JAG som gör sköter allt som har med sonen att göra - visserligen är sonen nu 12 år och klarar det mesta själv - men det är jag som får se till att läxor görs, mat äts bla bla bla.
    Det känns som han vill äta kakan och ändå ha den kvar....
    Ibland brukar jag låtsas att han inte är far till barnet då blir det inte så konstigt att det där självklara med ansvar inte finns.... vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Mamma,pappa, barn - fast bor inte ihop + ansvar ?
  • vetvadjagvill
    Mamma knäpp skrev 2011-04-27 12:29:49 följande:
    ..jaha så har man då hittat tillbax igen till varandra efter 10 år ! JÄTTE BRA tänker Ni men inte... Mitt ex har alltid varit intresserad av att få mig tillbax men inte sonen & det är på MIG all fokus läggs inget på sonen. Xet är inte alls engagerad i sonen och hans privat liv & när vi träffas så är det JAG som gör sköter allt som har med sonen att göra - visserligen är sonen nu 12 år och klarar det mesta själv - men det är jag som får se till att läxor görs, mat äts bla bla bla.
    Det känns som han vill äta kakan och ändå ha den kvar....
    Ibland brukar jag låtsas att han inte är far till barnet då blir det inte så konstigt att det där självklara med ansvar inte finns.... vad ska jag göra ?
    är han värd att älska som en man då han inte vill vara far till barnet han är far till?

Det låter inte som han valt att ha tillbaka "familjen" utan bara dig.

Ska du vara ensamstående trots att du är ihop med pappan?
    Är det det livet du vill ha?

Du vet nog att detta är tokigt därav din tråd.
  • Mamma knäpp

mmmm förmodligen är det väl så att jag redan vet svaret på det hela .... vi bor inte sambos utan han lever sitt ung karls liv utan ansvar medans jag har fullt och ensamt ansvar för allt som har med sonen att göra ...
    Suck, varför krånglar man till det så för sig själv ???
    Tack för ditt svar ....

Svar på tråden Mamma,pappa, barn - fast bor inte ihop + ansvar ?