Vad är det för jävla fel på OK/Q8?!?!?!
Jag brukar i normala fall förhålla mig ganska sansad när jag som konsument stöter på bekymmer. Klagar aldrig på restaurangmat, ifrågasätter aldrig kvitton etc. Men nu känner jag att måttet är rågat!!!
Av gammal hävd tankar vi på OK/Q8. Fram till för ungefär ett år sen har det aldrig varit några bekymmer med detta men på senare tid - förvånandsvärt nog sedan OK/Q8 införde sitt VISA-kort - har allt blivit åt helvete!
Vårt tankkort har en kreditgråns på 10 000:- och en betalningsfri månad/år. Vi har aldrig nyttjat detta fullt ut men helt plötsligt har vi mötts av att vår kreditgräns är överskriden flera gånger. En gång hände det nattetid, 120 mil hemifrån, vid en automatstation och då vi var helt utan kontanter. Sedan har jag flera gånger fått undsätta min sambo som tagit tankkortet, åkt för att tanka och förlitat sig på att allt ska fungera.
När vi får vår faktura (på ca 3500:- - 7000:-/mån beroende på hur mycket jag kört i tjänsten) knappar jag in den på internetbanken OCH SKRIVER SJÄLVKLART IN DEN SISTA BETALNINGSDAG SOM ANGETTS PÅ FAKTURAN! När vi sedan ska tanka under perioden mellan det att de skickat ut fakturan och sista betalningsdagen, nekas vi detta med förklaringen att betalningen inte kommit in. Nä, klart som fan att den inte gjort!!!
Den enda lösningen som jag ser det är alltså att betala fakturan direkt, även om den kommer redan i mitten av månaden och sista betalningsdag är efter lön. Men hur tusan ska man i s f kunna utnyttja sin betalningsfria månad?
Vi har upprepade gånger varit i kontakt med kundtjänst och de säger att vi ska skaffa OK/Q8 VISA istället men det kommer inte på fråga. Nu skaffar vi tankkort nån annanstans så vi slipper bli strandsatta igen...och igen...och igen... Kanske en bensinkedja som faktiskt också betalar ut återbäring nån gång då och då...
Nån mer som upplevt samma sak?