• mugglesfan

    Ni som fött tvillingar - hur blev magen efteråt?

    Jag väntar enäggs och är just nu i v35. Våra tvillingar ligger inte särskilt mkt minus mot en enling och de har dessutom rikligt med fostervatten båda två. Eftersom jag bara är 160 cm börjar magen bli rejält stor och putar framåt rejält. Jag har tex tappat känseln på delar av magen. Senaste SF-måttet (mätt för en vecka sedan) var 37cm.

    Hur blev era magar efteråt - återgår den någonsin till hur den var innan? Eller får man leva med en lös "påse" på magen när man fött tvillingar? Finns det någon som vill dela med sig bilder på magen efteråt?

  • Svar på tråden Ni som fött tvillingar - hur blev magen efteråt?
  • Trillingar på gång

    Min mage är fortfarande degig och lös i skinnet (efter 8 mån), men där finns väl ett par kilo till som ska bort fortfarande... Jag tror att den kan bli rätt ok, men skinnet blir kanske inte helt tight. Mitt SF mått var 45 cm som mest. När jag väntade storebror tror jag att jag hade 37 cm som mest och då var det inte något problem med skinnet. Som Erica skriver tror jag också att det är ganska individuellt.

  • peachesgirl

    Min mage ser inget annorlunda ut nu, jämfört efter då jag fått mina enlingar. Nu är mina twins snart 2 år och det är def ingen "lös skinnpåse" på min mage. Jag var lite skraj då jag väntade twinsen eftersom jag är så liten (oxå 160 cm och ganska smal) och hade jättemage, men helt otroligt så gick den ihop sig!

  • mugglesfan
    peachesgirl skrev 2011-04-28 00:51:01 följande:
    Min mage ser inget annorlunda ut nu, jämfört efter då jag fått mina enlingar. Nu är mina twins snart 2 år och det är def ingen "lös skinnpåse" på min mage. Jag var lite skraj då jag väntade twinsen eftersom jag är så liten (oxå 160 cm och ganska smal) och hade jättemage, men helt otroligt så gick den ihop sig!
    Vad skönt att höra! Min mage gick ihop sig jättefint efter att jag fått min dotter (-07). Inte för att det är det viktigaste men man funderar ju hur 17 den ska kunna bli "normal" igen efter detta...
  • Dohgon

    Jag jämförde min mage med kaptenen i pirates of the karibian. han nere i vattnet där.. uff det hängde och såg förjävligt ut. men nu efter 3 månader är det bättre =) men fortfarande en rätt lös mage då

  • Superbia

    Jag hade ett SF-mått som slutade på 47 cm (det fick inte ens plats på kurvan). Ca 10 månader senare såg jag ut såhär:


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Fröken Fajans

    Min blev förstörd tyvärr. Blev så stor och fick många bristningar så huden kommer aldrig gå ihop mer, men det värsta är nog att naveln inte alls är där den var förr, har ingen grop liksom. Gick ner massor i vikt när jag ammade och gör plankor men det verkar inte hjälpa. En del har mer tur.

  • LottaRos

    I v 36 var mitt sf-mått 51 cm (de föddes 37+4, men det mättes inte fler gånger) och min mage blev totalförstörd med bristningar långt över naveln och en stor tom påse med flera cm överhäng.

    Nu är det 1 år sen jag gjorde en full bukplastik och jag älskar min nya fina mage utan häng (men med bristningar - de som tidigare satt över naveln sitter nu under naveln och stör mig inte alls)!

  • Fru Massu
    LottaRos skrev 2011-04-30 00:04:02 följande:
    I v 36 var mitt sf-mått 51 cm (de föddes 37+4, men det mättes inte fler gånger) och min mage blev totalförstörd med bristningar långt över naveln och en stor tom påse med flera cm överhäng.

    Nu är det 1 år sen jag gjorde en full bukplastik och jag älskar min nya fina mage utan häng (men med bristningar - de som tidigare satt över naveln sitter nu under naveln och stör mig inte alls)!
    men den bukplastiken fick du betala för själv eller?
    jag gör död till liv åt dig
  • Euphoria85

    Min mage är hysat lik hur den såg ut innan, pyttelite för degig
    vid naveln typ (fast det är nog mest en fix ide)
    Gick dock inte hela tiden ut utan killarna kom v 31


    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
Svar på tråden Ni som fött tvillingar - hur blev magen efteråt?