• Neblina

Jag har fått en knöl på benet, sammtidigt försvinner det fett!

Vet knappt hur jag ska förklara, men gör ett försök.
    På framsidan av mitt underben, precis rakt på har jag fått som en stor hårt knöl. Som ligger utefter benet.
    Sammtidigt längre ner på benet under knölen har det försvunnit massor med fett.
    Så nu ser man benet liggandes under huden.
    Alltså jag fattar inte, har inte ödem eller liknande, utan detta började redan i vintras...
    Ska givetvis söka läkarvård för detta men undrar om det finns någon med liknande erfarenheter, och vad det i så fall var. Har inte ont eller så...

• Svar på tråden Jag har fått en knöl på benet, sammtidigt försvinner det fett!
  • KennyEdh

Hej Birdie, om det är en hård knöl kan det gott och väl vara ett överskott, då man har ett underskott på grundämnet kalcium i kroppen, bryts kalcium lös från skellettet för att transporteras ditt de behövs (oftast bara en liten bit från knölen) och om det då blir ett överskott från den lösbrytningen, så kan inte kroppen göra av det någon annan stanns, och det blidas en knöl. Min föredetta hade också det. Tillsätt kalcium (pH-Kalk pulver) för att slippa fler liknande knölar.
    Men knölar kan vara mycke olika. Det kan gott och väl vara något som man inte vill att det ska vara, och man ska vara försiktig.
    Jag hoppas du har sökt hjälp av en läkare och att du fått en diagnos.

• Neblina
    KennyEdh skrev 2011-04-28 20:47:05 följande:
    Hej Birdie, om det är en hård knöl kan det gott och väl vara ett överskott, då man har ett underskott på grundämnet kalcium i kroppen, bryts kalcium lös från skellettet för att transporteras ditt de behövs (oftast bara en liten bit från knölen) och om det då blir ett överskott från den lösbrytningen, så kan inte kroppen göra av det någon annan stanns, och det blidas en knöl. Min föredetta hade också det. Tillsätt kalcium (pH-Kalk pulver) för att slippa fler liknande knölar.
    Men knölar kan vara mycke olika. Det kan gott och väl vara något som man inte vill att det ska vara, och man ska vara försiktig.
    Jag hoppas du har sökt hjälp av en läkare och att du fått en diagnos.
    Tack för svaret:)
    Kan ju vara som du säger ett överskott, men jag ska söka vård för detta i alla fall och kolla upp saken.
    Man är ju ändå lite orolig att det ska vara skelettcancer eller nåt
Svar på tråden Jag har fått en knöl på benet, sammtidigt försvinner det fett!