• Liza1989

Gravid och jobba på lager

Hur länge tror ni att jag kan jobba (om jag är gravid) när jag jobbar på ett lager och lyfter tunga lådor? Största problemet tror jag kommer bli att magen kommer vara i vägen när jag ska lyfta.

Någon som själv har erfarenhet av detta?

Hur länge kunde ni jobba? Ökar det risken för missfall?

• Svar på tråden Gravid och jobba på lager
  • Mliic

Hej! Jag jobbar också på lager och lyfter tungt. Det blir jobbigt ganska snabbt tycker jag, men jag har problem med rygg och fogar med.
    Har du tänkt att söka havandeskapspenning? Det ska ju inte vara så svårt att få det beviljat om du har ett så pass fysiskt krävande jobb! Jag sökte det sist och ska söka nu, vet ingen på mitt jobb på lagret som blivit nekad!

• emmson81

Hej!

Jag jobbar på lager och är nu i vecka 18.
    Mitt tips är att prata med chefen och begär lättare arb.uppgifter, det gjorde jag och har fått lite lättare men det är mycket stående så får se hur länge det går!
    Om det inte går att förflytta dig så tycker jag att du ska söka havandeskapspenning! Tala med din barnmorska om du får fysiska problem för släng en tanke på den därinne oxå!

• jag89

Probelmet är att jag är inte fastanställd. Jag jobbar extra på lagret samtidigt som jag studerar.

Svar på tråden Gravid och jobba på lager