• Gustie

Ögoninflammation utan var?

Idag när jag hämtade min son var han röd i ena ögat och lite svullen, rodnaden sträckte sig lite utanför ögat också.

Jag frågade honom om något hade hänt, han säger först nej, men senare hävdar han att en annan pojke hade kastat en flaska på honom som hade träffat honom i ögat.
    Men ingen i personalen sa något när jag hämtade, de verkade inte ha märkt att han var röd ens.

Nu vet jag inte om det kan vara så att det faktiskt är en ögoninflammation istället, men ska det inte vara då? För han är bara röd, även runt om ögat, och det varar inget alls.
    Han kliar sig lite och verkar irriterad i ögat.

Kan ögoninflammation vara så här?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Svar på tråden Ögoninflammation utan var?
  • Mamma S

Ögoninflammationer brukar ge röda svullna ögon och gul/vitaktigt var som rinner ur ögat. Värst brukar det vara på morgonen, ögat är ofta igenkletat av var. Det brukar börja på ena ögat och efter en dag eller två komma på andra ögat.

Det låter ju som att din son kan ha gjort illa sitt öga, så om det fortfarande är minsta rött eller svullet tycker jag du ska ringa vårdcentralen så någon får titta på det. Är man tveksam när det gäller ögon är det alltid bäst att söka läkare! Klart det kan vara en ögoninflammation men det låter inte riktigt så.

• Gustie

Tack för ditt svar!

Nä, jag tyckte inte heller det kändes som en ögoninflammation och när han vaknade dagen efter var han bara ytterst lite svullen, om man inte visste om det så syntes det inte...

Skönt att det gick över igen

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
Svar på tråden Ögoninflammation utan var?