• Devania

Någon med en baby kring 10-12 veckor?

Hurudana är era bebisar? Vad "kan" de? Jollrar de mycket? Skrattar de? Min tjej är väldigt svårflirtad, ler om man lockar och pratar mycket med henne, men hon jollrar sällan. Ibland kan hon säga "aaao"-ljud till svar när man pratar med henne. Hon slår ännu inte mot leksaker i gymmet elr i sittern. Huvudet lyfter hon dock duktigt när hon ligger på mage, e stadig i nacken. 

• Svar på tråden Någon med en baby kring 10-12 veckor?
  • ThePointOfItAll

Min tjej är 3 månader, hon log när hon var 2-3 veckor och ler mycket och ofta, men skrattar inte(runt 5månader?). Hon jollrar en del, men inte varje dag. Ligger bra på mage men sträcker sig inte efter saker. Hon är en helt normal 3 månaders, du behöver inte stressa, alla är olika.

• erta

Min lilla tjej är tre mån, 13 veckor, och i söndags kom första riktiga skrattet :)
    Hon ler mkt, spec när hon får syn på sig själv i spegeln och när hon ser mamma o pappa. Jollrar ibland, inte jättemkt ännu.

Greppar det mesta hon får tag i, och försöker stoppa det i munnen. Blir lite arg och frustrerad när grejerna i babygymmet inte går att käka upp :) Det kom för 2-3 veckor sen.

Hon har inte lyckats vända på sig ännu, men man ser att hon försöker, lägger sig ofta på sidan och sprattlar, och gungar lite fram å tillbaka.
    Också väldigt stadig i nacken, det kom tidigt.

• EvaA01

Har en pojke som blev 3månader förra måndagen (har tappat räkningen på hur många veckor han är.. Glad
    Första riktiga medvetna leendet var runt 2månader, han skrattar inte ännu men fnittrar ibland i sömnen. Han är väldigt lättflörtad, ler snabbt tillbaka om man ler mot honom och busar med honom.
    Jollrande började lite smått vid 9veckor men började ordentligt faktiskt exakt på 10v-dagen.. Kunde vända sig från rygg till mage häromdagen, dock "bara" vänstervarv än så länge.. 
    Han har börjat ta tag i saker medvetet och det åker gärna in i munnen för att smakas på men att ligga i babygymmet och slå till leksakerna är inte så roligt, det är roligare att hålla på och vända sig om =)
    Att bara ligga ner i vagnen är inte heller kul nu när han kommit på att det finns annat runt omkring att titta på, så det är tur man har en bärsele ;) Dock lite tungt att bära på då han nog närmar sig 6,5kg snart...!   

• Jeulina

Jag har en tjej på 11 veckor. Hon ler mycket när man sjunger eller pratar med henne. Även om hon får syn på skojiga leksaker så ler hon.  Jollrar det gör hon inte mycket.. Några små ljud iblan när hon leker i gymmet eller när man pratar med henne. Däremot har jag fått höra "hö hö" skrattet när hon sover. (undra vad hon drömmer om som är så roligt). Vänder sig gör hon inte ännu, lägger sig på sidan lite ibland. Kan tillägga att hon föddes 4 veckor för tidigt..

• Xofina

Min lilla kille är 13 veckor idag och han jollrar för fullt! skrattade gjorde han första gången vid 11 veckor, sen är han väldigt lättflörtad!Glad När de kommer till att ligga på mage är han väldigt lat haha.

• inrama81

Min son är 6½ vecka och log medvetet när han var kring 5 veckor, vänder sig till rygg från magläge,
    försöker inte greppa saker och stora takfläkten är fortfarande bättre än både babygym och babysittern. Jollrar litegrann varje dag men han måste vara på humör (mätt, nybytt, gärna sovit) annars blir det bara gnäll av det.
    Glad Bäst är när han skrattar i sömnen, låter som en liten gubbe.

• jennie30

Min tjej är ca 13 veckor och jollrar för fullt,nya ljud varje dag   lägger jag henne i babygymet eller sätter henne i babysittern slår hon på leksakerna och har lite smått börja försöka greppa dom. Hon försöker också hela tiden att sätta sig upp men det går ju inte haha! att stå i vårat knä är också en höjdare så det får nog bli en hoppgunga snart eftersom hon är så pass stadig i nacken. Ler gör hon ofta men något riktigt skratt har jag inte hört ännu. Hon har också börjat att kravla runt i sängen så hon ligger aldrig där man har lagt henne. Men som sagt,alla barn är olika och utvecklas i sin egen takt.

• 5by5

min dotter blir 12 v på söndag.
    Hon är väldigt social och pratglad. Både ler och skrattar. Älskar att ligga på babygymmet och sträka sig efter saker och har börjat försöka sätta sig upp i vagnen så snart får vi nog byta till sittvagn. Hon kan rulla från mage till rygg men inte tvärt om

Svar på tråden Någon med en baby kring 10-12 veckor?