• Anonym (B)

hur lång uppehåll?

Hejsan!

Har tänkt ta ett p-piller uppehåll efter denna p-piller-mens eftersom min sexlust nästintill helt har försvunnit.
    Hur länge ska jag ta uppehåll egentligen innan alla hormoner jag har i mig har lämnat kroppen och jag blir mig själv igen? räcker 1 månad eller ska jag ta ett längre uppehåll på 2 månader eller 3 månader, eller längre?
    Min p-piller-mens kommer kring den 7:e maj.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur lång uppehåll?
  • Anonym

Jag tyckte att det blev något bättre redan efter ett par veckor.
    Men jag har fortfarande ganska låg sexlust. Har egentligen bara lust när jag har ägglossning. Men ju oftare jag har sex desto mer sugen blir jag.
    Har det gått lång tid emellan (ett par månader eller så) så tar det längre tid för kroppen att reagera på smekningar etc.

• Anonym

Fast det bästa vore nog kanske om du hittade något bättre p-medel som inte påverkar lusten så mycket

• Anonym

När jag slutade med p-piller kom lusten tillbaka efter bara någon vecka, men jag rek verkligen att hitta en annan p-metod då sexlusten högst troligen kommer försvinna igen om du börjar med piller igen.

• Anonym (B)

okej, men då provar jag uppehåll en månad. 
    grejen är den att dessa p-piller(Cilest 28), har fungerat helt perfekt för mig, inga som helst biverkningar, bortsett från att jag nu(7 månader efter att jag började ta dem) inser att sexlusten nästintill är borta...
    Vill verkligen inte sluta med dessa p-piller eftersom jag verkligen trivs så bra med dem bortsett från att sexlusten gradvis försvunnit... och jag är rädd att om jag byter sort så kanske jag får en massa konstiga biverkningar; viktuppgång, finnar, humörsvägningar, mer mensvärk, mer blödning osv... 
    funderar därför på att göra så att jag tar ett uppehåll med mina p-piller var fjärde månad(1månad uppehåll)... då borde inte min sexlust påverkas liksom, men det är bara något jag funderar på, vi får se hur jag känner sen månaden när jag inte äter p-piller...

• Björnmossa
    Anonym (B) skrev 2011-04-27 21:37:52 följande:
    grejen är den att dessa p-piller(Cilest 28), har fungerat helt perfekt för mig, inga som helst biverkningar, bortsett från att jag nu(7 månader efter att jag började ta dem) inser att sexlusten nästintill är borta...
    Vill verkligen inte sluta med dessa p-piller eftersom jag verkligen trivs så bra med dem bortsett från att sexlusten gradvis försvunnit... och jag är rädd att om jag byter sort så kanske jag får en massa konstiga biverkningar; viktuppgång, finnar, humörsvägningar, mer mensvärk, mer blödning osv... 
    funderar därför på att göra så att jag tar ett uppehåll med mina p-piller var fjärde månad(1månad uppehåll)... då borde inte min sexlust påverkas liksom, men det är bara något jag funderar på, vi får se hur jag känner sen månaden när jag inte äter p-piller...
    Skippa hormonerna helt istället. En månad är för kort paus.
  • Anonym
    Anonym (B) skrev 2011-04-27 21:37:52 följande:
    Fast helt perfekt har de ju inte funkat efter son din sexlust har försvunnit, så om jag vore du skulle jag nog fundera på någon annan p-metod, för om sexlusten fösvinner är det ju inte så stor idé att äta p-piller överhuvudtaget, eller?
  • GulTussilago
    Anonym skrev 2011-04-28 11:55:18 följande:
    Fast helt perfekt har de ju inte funkat efter son din sexlust har försvunnit, så om jag vore du skulle jag nog fundera på någon annan p-metod, för om sexlusten fösvinner är det ju inte så stor idé att äta p-piller överhuvudtaget, eller?
    Men de blir 100% säkra om man inte har sex
Svar på tråden hur lång uppehåll?