Anonym (B) skrev 2011-04-27 21:37:52 följande:
okej, men då provar jag uppehåll en månad.
grejen är den att dessa p-piller(Cilest 28), har fungerat helt perfekt för mig, inga som helst biverkningar, bortsett från att jag nu(7 månader efter att jag började ta dem) inser att sexlusten nästintill är borta...
Vill verkligen inte sluta med dessa p-piller eftersom jag verkligen trivs så bra med dem bortsett från att sexlusten gradvis försvunnit... och jag är rädd att om jag byter sort så kanske jag får en massa konstiga biverkningar; viktuppgång, finnar, humörsvägningar, mer mensvärk, mer blödning osv...
funderar därför på att göra så att jag tar ett uppehåll med mina p-piller var fjärde månad(1månad uppehåll)... då borde inte min sexlust påverkas liksom, men det är bara något jag funderar på, vi får se hur jag känner sen månaden när jag inte äter p-piller...
Fast helt perfekt har de ju inte funkat efter son din sexlust har försvunnit, så om jag vore du skulle jag nog fundera på någon annan p-metod, för om sexlusten fösvinner är det ju inte så stor idé att äta p-piller överhuvudtaget, eller?