• Anonym (Pärlan)

Mysiga smeknamn på engelska till en Engelsman?

Hej!

Vad för smeknamn på Engelska tycker ni funkar till en Engelsman (alt. Amerikanare)? En vuxen man handlar det om nu då. Är bara nyfiken på vad ni använder eller tycker funkar! Kanske inte allt som går hem, kulturellt, som man har missat liksom.

Självfallet är personliga fina smeknamn det bästa, något som kommer med tiden. Men generella eller vad ni har kallat era snubbar hade varit kul att veta!

• Svar på tråden Mysiga smeknamn på engelska till en Engelsman?
  • HannaS83

Min man är engelsk och han säger alltid darling till mig, icke engelska brukar dock tycka det låter skojjigt. Jag säger nog mest baby. Men annars finns ju sweety, honey, love, babes t.ex

• Anonym (Pärlan)
    HannaS83 skrev 2011-04-27 23:03:08 följande:
    Min man är engelsk och han säger alltid darling till mig, icke engelska brukar dock tycka det låter skojjigt. Jag säger nog mest baby. Men annars finns ju sweety, honey, love, babes t.ex
    Okej! Smeknamn som baby, honey och så anses inte vara "tjejiga" då antar jag?
  • HannaS83

Nej jag förstår att det kan låta så, men det annvänds lika mycket på båda könen.

• Caathrine

Jag kallar min man Honey, Love och Baby. Han är i och för sig inte från England men vi pratade engelska i början av vårt förhållande :)

Liam 100813
  • Anonym (Pärlan)

Okej! Trevligt, då vågar man sig på dessa smeknamn iaf. Ville kolla så jag inte begick nån tabbe ;)

• Anonym

Kallade ibland min fd sambo och mina barn för Lovvie. Tycker det känns bra.

• Rafael90

Min sambo vill att jag kallar honom honey och darling, men jag tycker det låter lite feminint Tungan ute han kallar mig det i alla fall, jag brukar säga baby istället.

• Anonym (Pärlan)

Hur kommer det sig att ni sitter med Engelsmän till pojkvänner/män/sambos/föredettingar då? :) Hur träffades ni?

• Desertchick

Jag kallar min (amerikanska) man babe, baby, darling, sugar pie (för att skämta lite), lover (haha, det är från en sketch från saturdY NIGHT LIVE).....

Svar på tråden Mysiga smeknamn på engelska till en Engelsman?