• Ninnii
    Äldre 28 Apr 08:34
    846 visningar
    3 svar
    3
    846

    Hur fick ni resebbesked?

    Hejsan!
    Väntar mycket otåligt på resebesked... Vi fick för 4 månader sen barnbesked om en underbar liten pojk i Litauen. Vi har skickat iväg de officiella handlingarna med samtycke och försäkran mm till landet (för 7 veckor sen).

    Och vi väntar nu som sagt på resebesked. Hur gick det till för er? Fick ni besked via mail, telefon, brev?

    Sitter maniskt och bevakar mail, har alltid med mig telefonen och skyndar hem för att kolla posten.... Vore skönt att veta hur det brukar gå till.

  • Svar på tråden Hur fick ni resebbesked?
  • Äldre 28 Apr 08:56
    #1

    Vi hade kontakt både via telefon och mail med organisationen när vi fick vårt resebesked. Vi fick först under dagen veta via telefon att nu är det på G. Sent på kvällen kom ett mail med alla instruktioner. Snabba ryck var det - vi fick veta att vi 4 dagar senare skulle åka! Vi hade iofs anat att det snart skulle komma RB, så väskorna var förstås packade redan. Men det blev ändå några hektiska dagar att ordna flygbiljetter, hotell osv.

    När vi väl satt på flygplanet, så kom allt ifatt mig... Då som först fattade jag att nu var det på riktigt! Jag kunde bara inte sluta gråta... All stress och press släppte! Att veta att vi snart skulle få vårt barn i våra armar och sen för alltid vara tillsammans, var är helt obetalbar känsla.

    Vi har adopterat från Bulgarien och där gör man två resor. Vi fick vänta 4 månader mellan resa 1 och resa 2 - en oerhört tuff och jobbig väntan förstås...

    Jag håller tummarna för att ni får resebesked snart Glad!

  • Cecili­astock­holm
    Äldre 28 Apr 11:51
    #2

    Fick besked från AC via mail, men vi var också 7 familjer som fick RB samtidigt.

  • Äldre 28 Apr 13:57
    #3

    Hej
    Till Kina fick vi vår inbjudan som det kallas dit på posten av AC. Vi var i Sälen och fick via internetforum reda på att andra fått sitt så det blev till att beordra svärfar att hämta posten, och mycke riktigt där låg det!
    Håller tummarna att erat kommer SNART!
    Fabbemam

Svar på tråden Hur fick ni resebbesked?