• MsFundersam

robotdammsugare

Jag är såå trött på detta eviga städande! Har kikat på robotdammsugare. Finns ju många olika modeller. Har nån testat och kan rekommendera/avråda från någon modell?

Frågade i en butik men där påstod de att robotarna inte klarar av långt hår... Men jag skulle vara rätt nöjd om jag skulle slippa allt annat i alla fall :)

• Svar på tråden robotdammsugare
  • jassikan

Sambon båda bröder har iRobot 581:
    http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/sjalvgaende/irobot-roomba-581

Och de är mycket nöjda, åtminstone sist jag hörde något. och båda har fruar med långt/halvlångt hår. Men jag har inte hört något speciellt om det. Ingen av dem har djur.

Såg dock att en del klagar på kvaliteten på den, men många är också nöjda:

Vi ska köpa en men vi har inte riktigt bestämt oss ännu.

• Passionsfrukt

Puffar lite... har blivit sugen på en robot jag med. Som det är nu dammsuger jag dagligen då jag har två katter som sprider ut kattsand och katthår över hela lägenheten. Nån som har en bra robot som klarar av kattsand och katthår? Dom är korthåriga, om det spelar nån roll... använder kristallsand så det kan vara ganska stora, tunga bitar.

• LittleMY

Puffar jag med, även om inlägget är flera år gammalt. Jag är intresserad av samma, och måste vara en robotdammsugare som klara av just kattsand.

Svar på tråden robotdammsugare