• Lyckorus 2008

Linas matkasse osv.. är det bra?! Help!

Hej, 

Jag har en man och en treåring hemma. Om ett par veckor kommer nummer två.
    Vi spenderar mycket pengar på mat varje månad, mest för att vi gillar att laga mat från scratch och också för att vi inte planerar så jättemycket.

Nu kommer det ju stramas till i plånboken och jag undar lite om tex Linas matkasse och just det konceptet.

1) vad kostar det di per månad och vad lägger du ner UTÖVER det på mat som du är sugen på?
    2)  Vad gör man om man har party och middagar ofta (som vi har på helger) och inte vill bjuda på Linas mat?
    3) Är maten säsongsbaserad så man kan få tillfälle att grilla en del nu under vår/sommaren?
    4) Är du nöjd? =)

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Linas matkasse osv.. är det bra?! Help!
  • VBS01

Det kostar 799 kr/ kasse, dock brukar de ha första kassen billigare när man är ny kund.

Kassen levereras hem till dörren varannan vecka så du får alltså middag för två veckor varje månad men får lösa de andra två själv. Leverans sker på måndagskvällar 17-22 så man måste kunna vara hemma och ta emot maten den tiden. 

Kassen innehåller matvaror och recept för fem middagar för fyra personer. En kasse räcker alltså i fem dagar vilket gör att man måste köpa egen mat på helgen.

Maten är närodlad (Stockholm) och på så vis även säsongsbaserad.

Jag och min sambo testade Linas ett par gånger men valde att avsluta prenumerationen eftersom det blev dyrare matkostnader för oss i slutändan. Vi lägger i snitt 1000 kr/ vecka om vi äter hemma men med Linas blev det 799 + frukost, basvaror, mat för helgen osv vilket gav oss en högre kostnad.  Dessutom kände vi att recepten var ojämna, vissa var supergoda medans några var rent utav äckliga.

Mitt tips är att du testar Linas en månad eller två och sen bestämmer dig.  

Svar på tråden Linas matkasse osv.. är det bra?! Help!