• LillaMandarin

Fick registreringsbeviset för enskild firma men ej F.skattesedeln?

Jag fick mitt registreringsbevis hem idag från bolagsverket. Jag trodde FA skattsedeln skulle komma samtidigt så att jag kunde få mitt moms nr och kunde börja skriva kvitton.
    Vet någon hur lång tid efter det kan komma? 

• Svar på tråden Fick registreringsbeviset för enskild firma men ej F.skattesedeln?
  • Namnam

F sedeln får du från skatteverket, har du registrerar dig för skatt och moms där?

• Alle

Skatteverket utfärdar bevis om registrering till moms, registrering som arbetsgivare och registrering till F- eller FA-skatt. På registreringsbeviset finns, utöver de ovan nämnda uppgifterna, även uppgift om SNI-kod, bransch, adresser m.m.
    Från Bolagsverket får du bara ett bevis på att ditt företagsnamn är registrerat hos dem.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Draken22

Har du enskild filma är det ditt personnummer som är ditt org.nr. Momsregnr är SE framför och 01 bakom. ex. SE690102545801

Huruvida du är/hunnit blivit inregistrerad för moms eller inte kan du kolla här http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/lang.do?fromWhichPage=vieshome&selectedLanguage=SV

Förutsättningen för att bli momsregistrerad är ju, som någon redan nämnde, att ansöka om det hos Skatteverket. Man kan alltså ha F(A) skattsedel utan att för den delen redovisa moms.

Svar på tråden Fick registreringsbeviset för enskild firma men ej F.skattesedeln?