• Anonym (tjockis)

Modifast kostersättning, hur har det funkat för dig?

Jag väger ca 110 kg och är 71 cm lång, så jag är ganska kraftigt överviktig.
    Men nu har jag bestämt mig för att jag SKA gå ner i vikt, jag måste! Så jag har börjat byta ut ett mål om dagen mot modifast kostersättning den här, än så länge har jag bara använt mig av den i tre dygn. De resterande målen har jag minskat drastiskt, så vid varje mål äter jag lika mycket som min treåring just nu.

Jag kanske gör helt fel, jag vet inte. Men ner i vikt SKA jag iallafall!
    Är det någon annan som har testat den här kostersättningen som kan berätta lite hur det gick för dig? Hur lång tid tog det innan du började rasa i vikt t.ex.? Gjorde du som jag eller bytte du ut alla mål mot detta?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Modifast kostersättning, hur har det funkat för dig?
  • Anonym

Jag har kört Modifast i ca 3 veckor nu. Jag äter frukost och dricker 3 shakes om dagen.
    Tycker att det fungerar bra! Fuskade lite i början, då jag åt tårta på kalas, och något glas vin har det blivit..
    MEN, har tappat 6kg hitills. Inte fy skam..

Jag har ca 10 kg kvar.

• Lumo

Jag tycker Naturdiets produkter är godare, tex Chokladshake, Cafe latte eller Skogsbär är godaste smakerna.

Och Ja, de funkar. Har själv gått ner 15 kilo på några månader o hållt vikten under 1 år. Maken gick ner 20. Vi har bytt ut alla måln utom middagen under några månader. Dock inte slaviskt, vi har fortfarande lyxat ibland o ätit borta/ute. Men huvudsaken är att man sköter sig 6 dar av 7.

• Anonym (tjockis)

Vad härligt att det funkar för er
    Går det förresten att hoppa mellan olika dietpulver medan man bantar? T.ex. använda modifast ena veckan och naturdiet veckan efter, eller bör man hålla sig till samma hela tiden?

• CA81

Nu ska jag oxå ner, hade sonens 1-årskalas idag. Blev riktigt ledsen när min mamma och moster äver ur sig mitt under middagen att jag är tjock. Jag vet att jag har svårt att gå ner, har alltid haft problem med vikten. Har trots allt gått ner 10kg sedan jul men det verkade ju inte ha någon betydelse, fet är jag ju enligt dem.Gråter

• Anonym (tjockis)

Riktigt taskigt av dem, men jag vet hur det är, mina föräldrar är likadana man blir otroligt sårad varenda gång det händer!

Kanske kan vi försöka peppa varandra lite i viktnedgången?
    Jag har tyvärr fuskat lite idag med godis, inte bra, men det är bara o ta nya tag imorgon!

Ps, grattis till den stora viktnedgången förresten!

• Lumo

Anonym (tjockis) - klart du kan blanda. Det är ju det låga kaloriantalet som är magin, inte preparatet i sig! :)

• CA81

Nu händer här grejer, körde igång med nutrilett i måndags men har valt att äta en normal måltid/dag. Har redan tappat 2kg och en del kläder har redan börjat sitta lösare.Glad

Svar på tråden Modifast kostersättning, hur har det funkat för dig?